English

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران خبر داد:

ثبت بیش از ۶ میلیون نفر شب اقامت در مازندران

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ثبت بیش از 6 میلیون نفر شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی و شناسنامه‌دار مازندران در تعطیلات عید فطر خبر داد.

ثبت بیش از 6 میلیون نفر شب اقامت در مازندران

به‌گزارش خبرگزاری مازندران، مهدی ایزدی با اعلام این خبر اظهار داشت: مراکز اقامتی رسمی و ثبت شده مازندران در تعطیلات عید سعید فطر با آمادگی کامل پذیرای مسافران بودند و به مسافران خدمات اقامتی ارائه کردند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای ثبت شده در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری، از هشتم تا پایان روز 15 اردیبهشت یعنی طی 8 شبانه‌روز در مجموع 6 میلیون و یک هزار و 433 نفر شب اقامت در تأسیسات و زیرساخت‌های اقامتی مازندران به ثبت رسید که تقریباً نزدیک به آمارهای اقامتی ثبت شده در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: از 6 میلیون اقامت ثبت شده در مازندران طی تعطیلات عید فطر، سه میلیون و 844 هزار و 966 نفر شب یعنی معادل 64 درصد اقامت‌ها در مهمان‌سراهای ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی استان ثبت شد، یک میلیون و 802 هزار و 778 نفر شب در طرح خانه مسافر به ثبت رسید و 180 هزار و 459 نفر شب نیز مربوط به اقامتگاه‌های موقت استان بود.

وی گفت: طی این مدت 39 هزار و 363 نفر شب اقامت در هتل‌های استان ثبت شد، 6 هزار و 843 نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های سنتی به ثبت رسید، 11 هزار و 904 نفر شب اقامت مربوط به مجتمع‌های گردشگری بود، 3 هزار و 874 نفر شب اقامت در مهمان‌پذیرهای استان داشتیم و 45 هزار و 601 نفر شب اقامت نیز در هتل‌ آپارتمان‌ها ثبت شد.

ایزدی درباره تعداد بازدید مسافران از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران نیز گفت: طی این هشت روز در مجموع 856 هزار و 384 بازدید از جاذبه‌های رسمی و ثبت شده مازندران انجام شد که بیشترین سهم بازدید با 403 هزار و 830 بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بود و 97 هزار و 821 بازدید از جاذبه‌های تاریخی، 10 هزار و 144 بازدید از موزه‌ها، 65 هزار و 965 بازدید از اماکن تفریحی، 22 هزار و 554 بازدید از اماکن مذهبی، یک هزار و 140 بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی و 254 هزار و 930 بازدید از زیرساخت‌های گردشگری استان به ثبت رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه