English

حسین رئیسی؛

خلیج‌فارس نقش مهمی در تامین و ترانزیت انرژی جهان دارد

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: خلیج‌فارس نقش مهمی در تامین و ترانزیت انرژی جهان دارد.

خلیج‌فارس نقش مهمی در تامین و ترانزیت انرژی جهان دارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین رئیسی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان عصر امروز در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی–هنری خلیج‌فارس که در تالار شهید آوینی برگزار شد با اشاره به اینکه بر اساس اسناد به دست آمده خلیج فارس نامی است که از شش قرن پیش از میلاد وجود داشته است اظهارداشت: روی نام خلیج فارس هیچ جای جدل و مناقشه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه تمام رژیم‌‌های حقوقی دریا و سازمان‌های بین‌المللی نام خلیج فارس را برای این منطقه پذیرفته‌اند و در اسناد ذکر شده است افزود: 30 درصد از ذخایر گاز جهان در خلیج فارس وجود دارد و خلیج فارس هم برای ایران و هم برای منطقه خاورمیانه قابل اهمیت است.

رئیسی با بیان اینکه دنیا برای تامین حداقل 62درصد از نفت خود به خلیج فارس متکی است که نشان از اهمیت این منطقه است عنوان کرد: خلیج‌فارس مهم‌ترین تنگه جهان را در خود جای داده است و از 20 تا 80 میلیون بشکه نفتی به صورت روزانه در دنیا تولید از خلیج فارس تامین می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: تنگه هرمز خلیج فارس را به آب‌های آزاد متصل می‌کند، یعنی دنیا برای تامین و حمل انرژی به خلیج فارس وابسته است به همین جهت آرامش و امنیت در این منطقه برای تامین انرژی جهان اساسی است و دنیا نیز اهمیت این موضوع را می‌داند به واسطه همین ارزشی که خلیج فارس دارد،

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمام کشورهای مهم دنیا به خصوص اروپایی‌ها و آمریکا به این منطقه چشم طمع دارند عنوان کرد: بخش عمده تجارت دنیا از گذرگاه خلیج فارس عبور می‌کندو فرزندان غیور این مرز و بوم در طول تاریخ، رشادت‌های فراوانی برای حفظ این منطقه انجام دادند که ستودنی است.


وی با بیان اینکه در منطقه‌ای با وجود این همه ظرفیت نباید دغدغه فقر داشته باشیم، اظهارداشت: باید دید چه مقدار برای توسعه این سواحل مهم و جزایر زیبا، تلاش شده است و تا چه میزان از فرصت‌های اقتصادی برای بهبود زندگی مردم استفاده شده است.


رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان افزود: از دولت مردمی رئیسی انتظار می‌رود به پتانسیل ارزشمند هرمزگان را در حوزه گردشگری، تجارت و بازرگانی، منابع انرژی، ترانزیت به صورت بهینه استفاده شود؛ اگر از ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده شود می‌توان هزینه کشور را از هرمزگان تامین کرد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه باید عنایت ویژه‌ای روی توسعه استان هرمزگان داشته باشد و مدیرانی که در این منطقه منصوب می‌شوند، باید دارای دانش، توانمندی و سابقه مناسبی باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه