English

حسن بهرام‌نیا:

۱۲۲ روستای استان با تنش آبی مواجه هست

استاندار ایلام در نشست هماهنگی بسیج آبرسانی گفت: ۱۲۲ روستای استان با تنش آبی مواجه هست و کار آبرسانی به ۹۴ روستا در دستور کار قرار گرفته است.

۱۲۲ روستای استان با تنش آبی مواجه هست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، حسن بهرام نیا شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی بسیج آبرسانی که با همکاری استانداری، بسیج محرومیت‌زدایی سپاه و آبفای استان ایلام برگزار شد با عنوان این مطلب که ۱۲۲ روستای استان با تنش آبی مواجه هست، اظهار داشت: با توجه به تنش آبیِ پیش‌رو، کار آب و فاضلاب استان بسیار دشوار است اما باید با همدلی و بسیج منابع و مدیریت جهادی از این تنش عبور کنیم. 

استاندار ایلام در ادامه گفت: استان ایلام با ۶۰۸ روستا در مقام مقایسه با سایر استان‌ها از نظر وسعت، یکی از استان‌هایی است که بیشترین روستا را در خود جای داده است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های اندک امسال، متاسفانه در  یکی از سالهای کم نظیر از نظر خشکسالی قرار داریم و به طور قطع بخش عمده‌ای از روستاهای ما با تنش آبی مواجه خواهند شد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اعلام این خبر که کار آبرسانی به ۹۴ روستا در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: در دیدار اخیر خود و نمایندگان استان با وزیر نیرو مشکلات کم آبی استان را مطرح کردیم و خوشبختانه اعتبار آبرسانی به ۵۸ روستای استان تامین شد.

وی ادامه داد: همچنین در دیدار اخیر با وزیر نیرو برای آبرسانی به روستاها قرار شد که حداقل ۱۰ دستگاه تانکر آبرسانی در اختیار استان قرار بگیرد.

بهرام نیا در ادامه به نقش مهم بسیج سازندگی در عمران و آبادانی کشور پرداخت و گفت: بسیج سازندگی در این سال‌ها تحولات خوبی را در عرصه‌های بنیادین، عمرانی و زیرساختی کشور به وجود آورده است.

وی در ادامه گفت: هم اکنون تفاهم نامه ساخت ۱۸ مجتمع آبرسانی و آبرسانی به ۳۶ روستا در سطح استان با مبلغ ۵۰۷ میلیارد تومان با بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام امضا شده است.

سردار شاکرمی

 سردار جمال شاکرمی نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به تنش آبی در سطح کشور و خصوصا خشکسالی کم سابقه در استان ایلام، اولویت طرح‌های بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران به حل مشکل کم آبی متمرکز شده و در طرح بسیج آبرسانی با تفاهم نامه ای که به مبلغ ۵۷۰ میلیارد تومان بین سپاه امیرالمومنین(ع) و آب و فاضلاب استان منعقد شد، با ساخت ۱۸ مجتمع آبرسانی مشکل کم آبی ۳۶ روستای استان برطرف خواهد شد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در ادامه افزود: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ۵ هزار تن قیر رایگان را برای بهسازی معابر روستایی و راههای بین مزارع در روستاهای محروم و مناطق حاشیه شهرها در اختیار راهداری قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای کمک به اشتغالزایی و رونق واحدهای تولیدی ، ملزومات صنعتی و تجهیزات لوله کشی مورد نیاز در طرح بسیج آبرسانی در داخل استان با رعایت استانداردهای لازم خریداری خواهد شد.

سردار شاکرمی در پایان گفت: بسیج سازندگی سپاه با دو قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی و بهره گیری از توان ۱۱۰۰ گروه جهادی بسیج دارای ظرفیت بالایی برای کمک به مشکلات مردم خصوصا در مواقع بحران است و در آینده در هر یک از شهرستانهای استان یک قرارگاه محرومیت زدایی دایر خواهد شد.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه