English

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد:

سال خوب گردشگری برای اماکن تاریخی کرمانشاه

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه از بازدید قابل توجه گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی کرمانشاه در سال جاری خبر داد و گفت: بازدید گردشگران امسال نسبت به سال ۹۸ از رشد ۸۷ درصدی داشته است.

سال خوب گردشگری برای اماکن تاریخی کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از حضور قابل توجه گردشگران در نوروز امسال از اماکن تاریخی کرمانشاه، ابراز داشت: بازدید گردشگران از محوطه های تاریخی کرمانشاه در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۱۹۰ درصد و نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۸۷ درصد رشد داشته است.

جبار گوهری بااشاره به رشد  قابل توجه بازدید از محوطه های تاریخی استان در ایام نوروز، اظهار کرد: در این ایام پنج محوطه و بنای تاریخی دارای ورودی استان یعنی تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگربیگی رشد 190 درصدی آمار بازدیدکنندگان را داشته اند.

وی ادامه داد: مجموعا در نوروز امسال 186 هزار و 311 نفر از این پنج محوطه دارای ورودی بازدید کرده اند که نسبت به مشابه سال گذشته آن که 64 هزار و 181 نفر بوده، رشدی 190 درصدی را نشان می دهد.

سرپرست میراث فرهنگی استان بیشترین آمار بازدید از محوطه های تاریخی استان را مربوط به تاق بستان دانست و گفت: این محوطه تاریخی با ورود 109 هزار و 232 گردشگر بالاترین آمار بازدید را بین محوطه های تاریخی استان به خود اختصاص داده که نسبت به سال گذشته رشدی 168 درصد و نسبت به سال 1398 رشدی 82 درصدی دارد.

وی از رشد 760 درصدی بازدید از تکیه معاون الملک هم در این ایام خبرداد و گفت: در نوروز امسال 7712 نفر از تکیه معاون الملک دیدن کردند که نسبت به مشابه سال قبل آن که 987 نفر بوده، رشدی 760 درصدی دارد.

گوهری خاطرنشان کرد: همچنین در نوروز امسال 55 هزار و 657 گردشگر از محوطه جهانی بیستون، 8036 نفر از معبد آناهیتا و 5674 نفر از تکیه بیگربیگی بازدید کردند که نسبت به مشابه سال گذشته به ترتیب رشد 184 درصدی، 289 درصدی و 597 درصدی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه