English

علی محسن نژاد:

ماهی قرمز عامل بیماری کرونا نیست

رییس اداره آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری‌های تنفسی هستند، نباید در چرخه تولید و حمل ماهی قرمز فعالیت داشته باشند.

ماهی قرمز عامل بیماری کرونا نیست

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی محسن نژاد رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ماهی قرمز عامل بیماری کرونا نیست و توصیه‌های بهداشتی صرفاً  برای جلوگیری از مخاطره بهداشتی احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی است.

محسن نژاد در ادامه این خبر اضافه کرد: در صورت تماس با ماهی و یا آب حمل و نگهداری، بلافاصله نسبت به شستشوی دست‌ها با آب و صابون و یا استفاده از ضدعفونی کننده‌های مناسب اقدام شود.

رییس اداره آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری‌های تنفسی هستند، نباید در چرخه تولید و حمل ماهی قرمز فعالیت داشته باشند و شستشو و ضدعفونی کردن وسایل و تجهیزات حمل ماهی قبل از بارگیری از ضروریات است.

 وی همچنین تصریح کرد : تهیه ماهی از مراکز تولید مجاز و دارای گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی، تخلیه محموله زیر نظر دامپزشک مستقر در مراکز عمده، شستشو و ضدعفونی وسایل و تجهیزات نگهداری، تخلیه مستقیم آب حمل و تعویضی به شبکه فاضلاب . از نکات مهم است.

رییس اداره آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: عدم تماس حفاظت نشده با آب و ماهی، رعایت بهداشت فردی و محیطی از مهم‌ترین موارد لازم الاجرا توسط این مراکز است و در این مراکز نیز افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری‌های تنفسی می‌باشند، نباید در چرخه بسته بندی و عرضه ماهی قرمز فعالیت داشته باشند.

محسن نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه جانورانی نظیر خزندگان، دوزیستان و حلزون‌ها می‌توانند بعنوان ناقل یا واسط بالقوه انواع عوامل بیماری زا برای انسان باشند، عرضه هر گونه موجود زنده غیر از ماهی قرمز ممنوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه