English

محسن نجات:

تدوین اطلس خطرپذیری مناطق از الزامات مدیریت بحران است

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی بیان کرد: در صورتی که همه دستگاه‌های بحران مدار به تعامل با یکدیگر برسند، می‌توانند مشارکت‌های مردمی را مدیریت و توسعه دهند.

تدوین اطلس خطرپذیری مناطق از الزامات مدیریت بحران است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: در طرح تفصیلی شهرستان‌ها، الزامات مدیریت بحران، تدوین اطلس خطرپذیری و بانک اطلاعاتی تجهیزات مناطق مختلف با رویکرد گسترش فرهنگ ایمنی پایدار ضروری است.

نجات این سخنان را در حاشیه بازدید از روستای "بقمچ" شهرستان چناران اظهار کرد و اضافه کرد: آموزش همگانی و تخصصی مدیریت بحران، افزایش سطح تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی بحران‌مدار و افزایش توان مقابله و سطح اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران شهرستانها باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی در ادامه افزود: در صورتی که همه دستگاه‌های بحران مدار به تعامل با یکدیگر برسند، می‌توانند مشارکت‌های مردمی را مدیریت و توسعه دهند.

وی همچنین گفت: با توجه به ماده ۱۵ قانون مدیریت بحران و طبق این ماده در شرایط اضطراری و بحران، چنانچه خدمات و امکانات دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی غیر دولتی به تنهایی کافی نباشد، بخش‌های خصوصی و تعاونی موظف هستند به درخواست رییس ستاد بحران خدمات و امکانات موجود خود را  ارائه دهند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی متذکر شد: بدین منظور هزینه خدمات و امکانات ارائه ‌شده بر اساس تعرفه‌های قانونی و در صورت عدم وجود ‌تعرفه، بر اساس عرف از سوی دستگاه سفارش‌دهنده پرداخت خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی

نجات همچنین در این بازدید تاکید کرد: بر اثر سیلاب سال ۱۳۹۲ در روستای بقمچ، ۵ نفر کشته شدند و خسارت ۵۱ میلیارد تومانی از این بابت وارد شد، بدین دلیل این منطقه در مدیریت بحران از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های پیشگیرانه مدیریت بحران استان خراسان رضوی مبلغ ۱۳ میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی و استانی سال۱۴۰۰ اختصاص یافته است  تا توسط آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان برای انتقال آب لوله‌کشی، بازسازی و نوسازی قنات‌ها و تکمیل سالن چند منظوره مدیریت بحران شهر چناران صورت پذیرد.

نجات در خاتمه خاطرنشان کرد: انجام مطالعات احداث پل دسترسی بر روی رودخانه "بقمچ" توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی از دیگر مصوبات بازدید از روستای بقمچ  می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه