English

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران مطرح کرد:

بهداشت و سلامت در مدارس آسیب‌پذیر و لازم‌التوجه بیشتر در معرض خطر است

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: بهداشت و سلامت در مدارس آسیب‌پذیر و لازم‌التوجه بیشتر در معرض خطر است.

بهداشت و سلامت در مدارس آسیب‌پذیر و لازم‌التوجه بیشتر در معرض خطر است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم مهدوی در جلسه طرح ارتقاء بهداشت مدارس که در دفتر معاونت آموزش ابتدایی استان برگزار شد، اظهار داشت: در بین نهادهای اجتماعی کشور، مدرسه از مهم‌ترین نهادهای سازمان یافته رسمی است که باید با فراهم نمودن محیطی سالم و بهداشتی به جسم و روان کودکان جامعه امکان شکوفایی بدهد.

وی با بیان اینکه مدرسه باید دانش‌آموزان را نسبت به دیگر اشخاص، خانواده و اجتماع مسئول سازد، ادامه داد: رعایت استانداردهای لازم درباره بهداشت مدارس، پیش‌نیاز یادگیری محسوب شده و در مدارس آسیب‌پذیر و لازم‌التوجه حوزه بهداشت و سلامت بیشتر در معرض خطر است و از نظر اقتصادی بهره‌دهی مطلوب و سرمایه‌گذاری در این امر چه از نظر مادی و چه از نظر نیروی انسانی جز با تأمین سلامت دانش‌آموزان میسر نمی‌شود.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دفتر توسعه عدالت آموزشی وزارت در زمینه بهداشت و سلامت قدم‌های مثبتی برداشته، گفت: نیاز است با استفاده از ظرفیت نهادهای درون سازمانی و برون سازمانی نسبت به رفع مشکلات مدارس روستایی و عشایری به‌ویژه در زمینه بهداشت اقدام شود و سلامت دانش‌آموزان و رعایت اصول بهداشتی از ضروریات نیاز امروز جامعه ما و مدارس است.

وی تصریح کرد: تحقق این هدف مستلزم برنامه‌ریزی صحیح و مستمری است که در گذر از دوران تحصیل در دوره‌های مختلف به دانش‌آموزان این امکان را بدهد که حالات، رفتار و روش خود را در مسائل مربوط به سلامتی و بهداشت اصلاح کنند و به تدریج عادات صحیح بهداشتی و سازنده را جایگزین آنها سازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه