English

پورمجاهد:

دستگاهی که طرح اشتغالزایی نداشته باشد، قابل بخشش نیست/ کوتاهی برخی از دستگاه ها در معرفی طرح اشتغالزایی

معاون اقتصادی استاندار همدان با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی خرد و کلان در استان، عنوان کرد: اینکه برخی از دستگاه ها یا طرح ندارند یا طرح های خود را به بانک های عامل معرفی نکرده اند نشان از کوتاهی و بی توجهی است و نیاز است سریعا اقدام کنند

دستگاهی که طرح اشتغالزایی نداشته باشد، قابل بخشش نیست/ کوتاهی برخی از دستگاه ها در معرفی طرح اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، پورمجاهد، معاون اقتصادی استاندار همدان با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی خرد و کلان در استان، گفت: با توجه به اینکه  زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده است، تقاضا دارم جدیت و تحرکی بیش از گذشته و به معنای واقع در دستگاه ها ایجاد شود و در این مقوله از بانک ها انتظارات ویژه داریم.

پورمجاهد افزود: اگر طرحی که از سوی دستگاه به بانک ارجاع داده می شود طبق دستور العمل در بازه زمانی مشخص 15 روزه مدارک خود را تکمیل کرد که رسیدگی انجام شود و در غیر اینصورت عودت داده شده و طرح دیگر جایگزین شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه باید به میزان  1.5 برابر سهمیه تسهیلات اشتغال زایی تعلق گرفته، طرح به بانک عامل معرفی کند، عنوان کرد: در حوزه اشتغال روستایی اکنون نزدیک به 160 میلیارد تومان طرح های مرتبط به گذشته و 122 میلیارد تومان نیز در باب طرح هایی است که اخیرا معرفی شده است و باید بر اساس دستورالعمل انجام شود.

معاون استاندار عنوان کرد:‌تکمیل زنجیره تولید، طرح هایی که در گذشته مبالغی به آن ها پرداخت شده است و با تزریق مالی دوباره طرح به ثمرخواهد نشست از طرح های مورد نظر است.

وی تصریح کرد: طرح هایی که استخوان لای زخم محسوب می شوند اکنون زمان آن است که دستگاه ها در کمیته اجرایی مطرح کرده و با احترام به نظرات کارشناسی تعیین تکلیف شوند

اشتغالزایی همدان

وی ادامه داد: در ارتباط با بند ب تبصره 16 از دو دستگاه کمیته امداد و بهزیستی تشکر می کنم؛ کمیته امداد با 82 درصد جذب و بهزیستی با بیش از 50 درصد جذب که نیاز به تحرک بیشتر دارد تا بتوان سهمیه ها را به طور کامل جذب کرد

وی با اشاره به بند الف تبصره 18 سال 1400، گفت: نزدیک به 600 میلیارد تومان اکنون در سیستم بانکی دارای  طرح اشتغالزایی هستیم که 12.6 میلیارد تومان پرداخت شده است و این رقم پایین بوده و نیازمند ارتقا و افزایش است

وی اضافه کرد: بانک هایی که به جلسه دعوت شده اند از جمله بانک های کلیدی و تخصصی مانند کشاورزی و صنعت و معدن باید ویژه کار کنند.

 کوتاهی برخی از دستگاه ها در معرفی طرح اشتغالزایی

در ارتباط با  طرح های میراث فرهنگی اگر کد مورد بحث در اختیار استانداری بود مشکل مرتفع می شد و در این مرحله آقای مالمیر مدیر میراث بایستی با وزارتخانه هماهنگ  کند و طرح های موجود را تا زمانیکه سامانه اصلاح شود به صورت دستی به بانک های عامل خود ارجاع دهد.

وی خاطرنشان کرد: شخص مدیر باید خود حضور پیدا کند و طرح ها و برنامه های خود را همراه داشته باشد و اگر دستگاهی طرح اشتغالزایی نداشته باشد به هیچ عنوان قابل بخشش نیست  و نشان از کوتاهی مدیر خواهد بود و نمره ارزشیابی دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد.

پورمجاهد معاون اقتصادی استاندار همدان در تذکری جدی به برخی از مدیران دستگاه ها که طرح اشتغالزا وتولیدی خود را به بانک ارجاع نداده اند، گفت : از امروز روزانه گزارش خواهیم گرفت.

اشتغالزایی همدان 2

وی افزود: تمامی این گزارش ها در ارزیابی مدیر و دستگاه تاثیر خواهد داشت، چرا مدیران منتظر ثبت طرح تولیدی در سامانه مانده اند و طرح ها را جهت تشکیل پرونده به بانک ارجاع نداده اند و این بی نظمی پذیرفتنی نیست.

بایستی در کوتاهترین زمان ممکن طرح ها به بانک معرفی شود تا بتوان به اهداف مورد نظر در تولید و اشتغال دست پیدا کرد‌.

این  ابلاغیه جدید که ۲۰ روز است تحویل استان شده است به مدیران دستگاه ها این فرصت را می دهد که طرح های نیمه تمام خود را با اعتبار موجود اتمام و  طرح های جدید خود را به بانک معرفی کنند اما برخی از دستگاه ها یا طرح اشتغالزایی و تولیدی ندارند و یا اینکه طرح های خود را به بانک معرفی نکرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه