English

جعفر صادقی:

مثلث طلایی و حیاتی سلامت، ماسک، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی است

رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: : کسانی که بیش از ۶ ماه از دوز دوم واکسن آنها گذشته و هنوز جهت دریافت دوز سوم اقدام نکرده‌اند در خطر شدید ابتلا به ویروس اومیکرون هستند.

مثلث طلایی و حیاتی سلامت، ماسک، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جعفر صادقی رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی عنوان کرد: کسانی که بیش از ۶ ماه از دوز دوم واکسن آنها گذشته و هنوز جهت دریافت دوز سوم اقدام نکرده‌اند در خطر شدید ابتلا به ویروس اومیکرون هستند و اگر می‌خواهند خودشان و دیگران را دچار مشکل نکنند هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

صادقی در ادامه این سخنان اضافه کرد: در این روزها که ویروس اومیکرون در کشور شیوع پیدا کرده، بهترین کار برای افراد بالای ۱۲ سال انجام کامل واکسیناسیون کرونا و رعایت کامل تمامی نکات بهداشتی بوده و برای افراد زیر ۱۲ سال هم که هنوز شامل واکسیناسیون کرونا نمی‌شوند رعایت بیش از پیش همین موارد به نسبت افراد واکسن زده بوده است.

رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: تزریق یک یا ۲ دوز واکسن کرونا کافی نیست و باید دوز سوم هم تزریق شود و از تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌خواهیم که در جهت پیشگیری از ابتلا به اومیکرون و وقوع موج ششم بحران کرونا دوزسوم واکسن کرونا را بزنند.

وی در ادامه این سخنان متذکر شد و گفت: تأکید ویژه ما بر رعایت کامل نکات بهداشتی پس دریافت هر ۳ دوز واکسن کرونا بوده است و زیرا انجام واکسیناسیون کامل به معنای ایمنی ۱۰۰ درصد نبوده و نیست.

صادقی در خاتمه این سخنان تاکید کرد و گفت: باید ۳ اصل کلیدی مثلث طلایی و حیاتی سلامت که همان استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی بوده همچنان به بهترین شکل ممکن رعایت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه