English

برگزاری دوازدهمین پویش بسیح ملی تغذیه با شعار "تغذیه، کرونا، واکسیناسیون"

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تغذیه سالم نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و افرادی که سیستم ایمنی شان به دلیل تغذیه نادرست ضعیف می‌شود.

برگزاری دوازدهمین پویش بسیح ملی تغذیه با شعار "تغذیه، کرونا، واکسیناسیون"

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی اعلام کرد: دوازدهمین بسیح ملی تغذیه با شعار "تغذیه، کرونا، واکسیناسیون" همزمان با کل کشور به مدت ۲هفته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجرا است.

حسینی در ادامه این خبر افزود: یکی از اهداف این پویش که از ۱۵ تا۳۰ دی ماه در حال برگزاری است، کنترل کرونا به کمک رعایت اصول تغذیه سالم برشمرده می شود و تغذیه سالم نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و افرادی که سیستم ایمنی شان به دلیل تغذیه نادرست ضعیف می‌شود، مقاومت بدنشان دربرابر بیماری‌ها کمتر و شدت بیماری و دوره بیماری و نقاهتشان بیشتر می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد تغذیه صحیحی در زمان کرونا اذعان کرد: تغذیه قبل و بعد از واکسیناسیون کرونا نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باعث می‌شود بدن پاسخ مناسب تری به واکسن بدهد.

وی همچنین تاکید کرد: شهروندان در زمان تزریق واکسن ناشتا نباشند و سعی کنند از مایعات، آب و غذا‌های آبکی در قبل و بعد از واکسن استفاده کنند چرا که این عمل باعث عملکرد بهتر بدن نسبت به واکسن می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: با توجه به روند رو به افزایش شیوع بیماری‌های غیرواگیر در جامعه و نقش مهم تغذیه صحیح در کنترل اضافه وزن و چاقی، دیابت، چربی خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، پرفشاری خون، سرطان و... معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم راستا با سیاست‌های کشور، فعالیت‌های گسترده‌ای را در دستور کار واحد‌های بهداشتی تحت پوشش دارد.

حسینی در خاتمه یادآور شد: این فعالیت‌ها در زمینه ارتقاء امنیت غذایی گروه‌های آسیب پذیر، برنامه بهبود تغذیه گروه‌های سنی مختلف و برنامه‌های حمایت تغذیه‌ای در کودکان و مادران باردار دارای سوءتغذیه مهم است و با مشارکت و جلب حمایت خیرین و همکاری کمیته امداد، آموزش جامعه، مشاوره‌های تخصصی و برنامه‌های پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه