English

با حضور مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران؛

نرم افزار جامع آموزش مجازی «رایسا» رونمایی شد

در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش مازندران و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان از سامانه جامع آموزش مجازی«رایسا» رونمایی شد.

نرم افزار جامع آموزش مجازی «رایسا» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش مازندران، از سامانه بومی و جامع آموزش مجازی، طراحی شده توسط تعدادی جوان نخبه مازندرانی با عنوان «رایسا» رونمایی شد.

این سامانه توسط تعدادی جوان تحصیلکرده و نخبه برای اولین بار در استان و کشور بومی سازی شده و اولین سامانه بومی است که صفر تا صد آن توسط این جوانان نخبه مازندرانی برنامه نویسی شده است.

این برنامه قابلیت آن را دارد که در عصر پسا کرونا و ورود مدارس به فاز دوم هوشمندسازی که در واقع الکترونیکی شدن مدارس است به صورت بهینه استفاده شود چرا که ارتباط والدین با مدارس و ارتباط دانش آموز با معلم در زمینه های مختلفی همچون ارزیابی، نمرات، امتحانات، مشاوره ها، آرشیو ضبط شده کلاسها و... در فاز بعدی هوشمندسازی مدارس در واقع در همین اپلیکیشن ها و وب اپلیکیشن ها تعریف خواهد شد.

این اپلیکیشن که با عنوان «سامانه رایسا» نامگذاری شده‌است، سامانه جامعی است که سعی کرده تا تمام بخش هایی را که مدرسه به آن نیاز دارد از جمله ثبت و ارزیابی نمرات، برگزاری امتحانات، انجام مشاوره ها، ضبط و آرشیو کلاسهای درسی، ثبت نام، حسابداری، حضور و غیاب و ... را پوشش دهد.

جلال الدین عابسی ضمن تشریح کامل این سامانه اظهار داشت: یکی از مهمترین بخش های این سامانه کلاس آنلاین آن است که در عصر کرونا بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و از مزیت های مهم این نرم افزار نسبت به بقیه اپلیکیشن ها این است که تصاویر همه دانش‌آموزان همزمان توسط معلم دیده می شود و کلاس ها به صورت خودکار ضبط و آرشیو می شوند تا در هر زمانی که دانش آموز نیاز داشت بتواند آن را دانلود کند.

وی یکی دیگر از قابلیت های این سامانه را قابلیت حضور و غیاب هوشمند دانست و ادامه داد: سامانه رایسا، حضور دانش آموز را در کلاس به صورت آنلاین محاسبه کرده و در صورتی که دانش‌آموز در 80 درصد کلاس حضور داشته باشد برای وی حضور ثبت می شود.

مدیر شرکت رایمون فناور آسیا گفت: بخش دیگر این سامانه بخش پیام رسان جامع آن است که قابلیت چت آنلاین، ارسال فایل و غیره را دارد و دیگر نیازی به استفاده از پیام رسان هایی مثل تلگرام واتساپ نیست.همچنین یکی از بخش های جذاب این سامانه بخش رسانه است و در بخش رسانه همه دانش آموزان همزمان و به تعداد نامحدود می‌توانند آنلاین شده و در مراسم ها و مناسبت های مدرسه به صورت مجازی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه این سامانه مجهز به پنل های مخصوص به هر فرد می باشد بیان داشت: هر کدام از این پنل ها به صورت جداگانه تعریف شده و هر کدام از دانش آموزان، معلمان و یا مدیران، تنها به پنل خودشان دسترسی دارند.

عابسی اضافه کرد: برگزاری آزمون های آنلاین و آفلاین تستی و تشریحی و ارائه نتیجه آن به صورت نمودارهای تحلیلی، پنل مشاوره و نوبت گیری زمان مشاوره و قابلیت ارسال پیامک نیز از ویژگیهای این سامانه است.

وی تصریح کرد: این سامانه نیاز به نصب ندارد چرا که تحت وب طراحی شده است و به دلیل بومی بودن، می‌توان برای هر مدرسه به صورت سفارشی نرم‌افزار مخصوص خودش را برنامه نویسی کرد و سرور هر مدرسه نیز مخصوص به خود آن مدرسه خواهد بود و همچنین هزینه‌های مدارس نیز در رابطه با استفاده از این نرم افزار، بر اساس آپشن هایی که مورد نیاز مدارس است و طراحی می شود متفاوت است.

این جوان نخبه و عضو هیئت مدیره انجمن مخترعین کشور خاطرنشان ساخت: یکی از مزیت های اصلی و مهم این سامانه، بومی بودن آن و پشتیبانی کامل از طرف شرکت دانش بنیان رایمون فناور آسیا است.

 عابسی به نمایندگی از تیم طراحی این اپلیکیشن گفت: خوشحال هستیم که برای آموزش کشور قدمی برداشته و به تسهیل آموزش مجازی کمک کرده‌ایم، تا آموزش مجازی نیز شیرینی خاص خود را داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با ابراز خوشحالی از وجود چنین جوانان نخبه ای در کشور و استان گفت: امروز نمی توانیم با روش های سنتی قدیمی آموزش‌ها را ادامه دهیم. آموزش‌های ما باید در بستر خلاقیت ها و نوآوری ها باشد.

وی افزود: امروز آموزش های ما بر پایه محفوظات نیست بلکه عمق بخشی به یافته های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی باید در اولویت قرار گیرد.

علیرضا سعدی پور با اشاره به اینکه ویروس کرونا موجب شد تا خیلی ها به فکر ایجاد روشهای نوین در زمینه آموزش بیفتند تأکید کرد: سیاست ما حمایت از جوانان تحصیل کرده‌ای است که شرکت‌های دانش بنیان را طراحی و تأسیس کردند و همین امر موجب مهاجرت معکوس نخبگان شده است و این جوانان باید دیده شوند و سیاست ما حمایت از این جوانان است که در اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، خوش درخشیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه