English

نماینده مردم نوشهر و چالوس:

شهرداران نقش کلیدی در توسعه شهر دارند

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به اینکه شهرداران نقش کلیدی در توسعه شهر دارند، گفت: ظرفیتی که ما نباید بر اساس اصل 44 قانون اساسی از آن غفلت کنیم همان ظرفیت بخش خصوصی است.

شهرداران نقش کلیدی در توسعه شهر دارند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدعلی محسنی در مراسم تکریم و معارفه شهردار نوشهر با اشاره به اینکه شهرداران نقش کلیدی در توسعه شهر دارند، اظهار داشت: اگر همه ما مسئولان در کنار یکدیگر نباشیم و دست به دست هم ندهیم همه فرصت‌های ما برای سرمایه‌گذاری را از دست خواهیم داد.

وی ادامه داد: کل درآمد استان مازندران در سال 1399سه هزار میلیارد تومان بوده است و امسال به 7 هزار میلیارد تومان توسعه داده شد و سهم استان مازندران از منابع عمومی دولت حدود 14 هزار میلیارد تومان است و این نگاه ما به درآمد استان مازندران و سبد دولت است.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ظرفیتی که ما نباید بر اساس اصل 44 قانون اساسی از آن غفلت کنیم همان ظرفیت بخش خصوصی است، افزود: تنها یک سرمایه‌گذار در غرب استان مازندران در حال سرمایه‌گذاری به ارزش 3 هزار و 500 میلیارد تومان است.

وی بیان داشت: اگر ما تمامی درآمد استان مازندران را صرف توسعه کنیم که البته همه شما بهتر می‌دانید بخش عمده آن صرف هزینه‌های جاری خواهد شد زیرا درآمدهای ما یا اعتبارات دولت در بخش جاری کفاف نمی‌کند و اگر فرض کنیم که سه هزار میلیارد تومان صرف توسعه بشود ولی باز هم یک بخش خصوصی 3 هزار و 500 میلیارد تومان برای غرب مازندران در حال سرمایه‌گذاری است و بنابراین شهرداران و مسئولان از ظرفیت عظیم بخش خصوصی غفلت نکنند.

محسنی عنوان داشت: بندر نوشهر دارای بندری به قدمت 90 سال و 70 سال قدمت فرودگاه آن است و فاصله جنگل و دریا به حداقل ممکن رسید و این یک موهبت الهی برای ما است و با وجود نخبگان و جوانان هوشمندش، می‌توان گفت که غرب استان را در مقایسه با سایر نقاط بی‌نظیر می‌کند و این ما هستیم که آیا از همه این موهبت‌ها به عنوان یک فرصت استفاده‌ می‌کنیم یا اینکه آن را رها می‌کنیم و به عنوان یک تهدید در دو دهه آینده یقه ما و نسل بعد ما را می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های گردشگری به عنوان یک فرصت استفاده کنیم، گفت: در یکی از روستاهای نوشهر 88 اشتراک آب برای خانوار بومی داریم اما در همین روستا 974 اشتراک آب برای غیربومیان وجود دارد و این یعنی بیش از یازده برابر بومیان، اشتراک آب داده شد، پس اگر فکری به حال این وضعیت نکنیم، این عدم تعادل بین عرضه و تقاضا مصیبتی برای ما خواهد بود.

وی تأکید کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت موجود، وحدت بین همه ما است و این یک اجبار برای همه مسئولان در هر کجا که خدمت می‌‌کنند، است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه