English

محمدتقی هاشمی:

کمک‌های بین‌المللی به اتباع خارجی در ایران فقط ۴ درصد از نیازها را تامین می کند

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به تحولات اخیر در کشور افغانستان، در حال حاضر آمار دقیقی از حضور اتباع افغانستان در ایران وجود ندارد.

کمک‌های بین‌المللی به اتباع خارجی در ایران فقط ۴ درصد از نیازها را تامین می کند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدتقی هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: مجموع کمک‌های بین‌المللی حداکثر چهار درصد نیاز‌های اتباع خارجی در ایران را پوشش می‌دهد و بقیه نیاز‌ها را دولت ایران تامین مالی می‌کند.

هاشمی در ادامه این خبر اضافه کرد: دیدار‌ها و بازدید‌های مسوولان نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی باعث می‌شود تا آن‌ها بیشتر با وضعیت موجود آشنا شوند به عنوان نمونه در دیدار چندی پیش مسوولان سازمان ملل آن‌ها به ما اعلام کردند در برنامه ۲۰۲۲ مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را به ایران اختصاص خواهند داد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی با اشاره به بازدید ۲ روز گذشته سفیر ژاپن از مهمانشهر تربت جام اظهار کرد: در این دیدار سفیر ژاپن از خدمات بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: با جدیت مسایل مرتبط با پناهجویان افغان را دنبال خواهد کرد.

وی همچنین افزود:۳۰ سال پیش و با کمک‌های سفارت ژاپن در ایران مدرسه و کلینیکی بهداشتی برای پناهجویان افغان ساخته شد، ولی اکنون امکانات و وسایل آن فرسوده و حتی غیرقابل استفاده شده است و بازدید‌های انجام شده در تصمیم گیری برای افزایش کمک به پناهجویان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

هاشمی اظهار کرد: سفیر ژاپن در روز اول ورود خود به مشهد با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد و از کمک ۲.۶ میلیون دلاری این کشور به ایران خبر داد، ولی در جلسه‌ای که امروز با وی داشتم اعلام کرد ژاپن به غیر ازآن رقم، کمک چهار میلیون دلاری دیگری برای پناهجویان اتباع خارجی در اختیار ایران قرار خواهد داد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: پناهجویان افغانستان مسلمان هستند و به غیر از حمایت از کشور همسایه ما وظیفه داریم از برادران مسلمان خود حمایت کنیم، ولی با این حال از وظیفه مجامع بین‌المللی چیزی کم نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با تحریم و فشار‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور ما شکل گرفته است اکنون مشکلاتی در حوزه حمایت از پناهجویان و اتباع خارجی وجود دارد به گونه‌ای که حتی نمی‌توانیم با هزینه ایران برای آن‌ها دارو تهیه کنیم و این واقعیت‌ها باید از سوی مسوولان و نهاد‌های بین المللی دیده شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی متذکر شد: با توجه به تحولات اخیر در کشور افغانستان، در حال حاضر آمار دقیقی از حضور اتباع افغانستان در ایران وجود ندارد و این در حالی است که روزانه هزاران نفر از متجاوزان مرزی نیز، در مرز‌های کشور دستگیر می‌شوند.

هاشمی در خاتمه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برخی از اتباع کشور افغانستان با دریافت ویزای یک ماه وارد ایران می‌شوند، ولی بعد از گذشت زمان مشخص شده به کشور خودشان مراجعه نمی‌کنند که این آمار در اختیار پلیس مهاجرت قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه