English

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان:

سهم انتشار عوامل آلاینده شهر همدان مشخص می شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اهمییت محیط زیست به عنوان رکنی از توسعه پایدار و حفظ کارکرد آن، از پژوهش در حال انجام در راستای مشخص کردن سهم انتشار عوامل آلاینده شهر همدان در بخش های مختلف صنایع، تجارت و خانگی و .. خبر داد

سهم انتشار عوامل آلاینده شهر همدان مشخص می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان،‌ با پیشرفت جوامع بشری و برخورداری آن ها از رشد و توسعه اقتصادی همواره  محیط زیست و شرایط کیفی زیست محیطی حاکم بر زندگی انسان ها دستخوش تغییراتی مخرب شده است.

دراین میان نقش دولت ها و سیاستگذاران در بخش های مختلف اقتصاد و اجتماع برای دستیابی به توسعه دارای اهمییت فراوانی بوده است و بررسی این مهم یعنی میزان تاثیر سیاست گذاری های محقق شده در راستای توسعه و نسبت آن با کاهش کیفی زندگی انسان ها و ایجاد انواع آلایندگی ها از منظر زیست محیطی توسط کارشناسان انجام شده است.

نقش محیط زیست به عنوان رکنی از توسعه پایدار بسیار روشن است و اگر انسان می خواهد در توسعه اقتصادی و اجتماعی خود به نقطه مطلوبی دست یابد بایستی همواره مراقب باشد که محیط زیست دارای کارکردی صحیح و پایدار باشد.

به بیان دیگر انواع آلودگی های ناشی از فعالیت های اقتصادی با ورود به محیط زیست باعث تخریب گیاهان، جانوران و سیستم های زیست محیطی می شوند. آلودگی هوا، آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی، آلودگی خاک، افزایش نرخ بیماری و مرگ و میر انسانها و در مجموع کاهش کیفیت محیط زیست و کاهش بهره مندی انسان از طبیعت، ناشی از فعالیت های تولیدی به منظور رشد اقتصادی است. به همین دلیل بررسی رابطه میان رشد اقتصادی و کیفیت محیط زیست از نظر اقتصاددانان اهمیت بسیار زیادی دارد (ارباب و همکاران، 1391)

دراین شرایط بررسی و شناخت میزان آلایندگی های فعالیت های منجر به تولید و توسعه اقتصادی در بخش های مختلف صنایع، تجارت و خانگی و .. می تواند دولت ها را در اتخاذ رویکردی مناسب  جهت همگامی با توسعه پایدار پیش راند .

سهم انتشار عوامل آلاینده شهر همدان مشخص می شود

در اینخصوص محسن جعفری نژاد بسطامی،  مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان در گفتگویی عنوان کرد: با توجه به اهمییتی که شناخت اجزای آلاینده در آلودگی هوای شهرها خواهد داشت محیط زیست استان مطالعاتی را در دست انجام دارد که در آن سهم انتشار و فهرست عوامل آلاینده شهر همدان مشخص می شود .

با مشخص شدن این فهرست انتشار می توان برنامه ریزی بسیار جدی با همکاری دستگاه های مسوول در اجرای قوانین هوای پاک محقق کرد  و امید که برای هر یک از موارد  فهرست انتشار، پروژه های عملیاتی تعریف شود و ما بتوانیم در یک برنامه ریزی کوتاه مدت،‌بلند مدت و میان مدت نسبت به کاهش و رفع عوامل آلاینده اقدام بکنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه