English

مشکلات ثبت نام طرح ملی مسکن در ایلام

مسئولان امکان ثبت نام در تمامی شهرستان ها را فراهم کنند

گرانی مسکن در ایلام که یکی از استان‌های با تورم بالا و کم برخوردار در کشور محسوب می‌شود علاوه بر اینکه به یک معضل برای مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد تبدیل شده‌، به‌عنوان مانعی جدی برای ازدواج جوانان محسوب می‌شود.

مسئولان امکان ثبت نام در تمامی شهرستان ها را فراهم کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، تامین مسکن به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی انسان نقش بسزایی در ایجاد رفاه نسبی افراد جامعه به‌ویژه اقشار کم‌درآمد دارد ازاین‌رو تامین مسکن یکی از اولویت‌های اساسی دولت ها محسوب می‌شود، به همین جهت از سال گذشته شاهد اجرای طرح ملی مسکن جهت تامین سرپناه برای اقشار کم‌درآمد در سطح کشور و به تبع آن استان ایلام بودیم که در صورت اجرا می‌تواند نقش بسزایی در کاهش مشکل گرانی مسکن داشته باشد.

 براساس گفته کارشناسان اجرای طرح مسکن ملی بازار مسکن را از حالت جهشی خارج کرده و می‌تواند به کنترل قیمت مسکن کمک نماید.

طی هفته‌های گذشته شاهد امکان ثبت‌نام مجدد متقاضیان طرح ملی مسکن بودیم اما متاسفانه  در این دوره عدم امکان ثبت‌نام در تمامی شهرها ایلام مشکلاتی را برای مردم به‌دنبال داشته و سبب سردرگمی آن‌ها شده‌است.

امکان ثبت نام طرح ملی مسکن در ۵ شهرستان

فرهاد خدایی یکی از متقاضیان طرح ملی مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار موج با بیان این‌که امکان ثبت‌نام در طرح ملی مسکن تنها در 5 شهرستان آبدانان، دره‌شهر، دهلران، ار کواز و لومار میسر است افزود: با توجه به این‌که اکثر جمعیت استان در مرکز قرار دارند و قطعا آمار متقاضیان در ایلام بیشتر از سایر نقاط استان است ضروری است امکان ثبت‌نام در مرکز استان نیز برای متقاضیان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: گرانی مسکن و اجاره‌بها به یک معضل اساسی برای اقشار کم‌درآمد تبدیل‌شده است ازاین‌رو ضروری است مسئولان مربوط با تسریع در روند ساخت واحدهای مسکن ملی گام مؤثری جهت کنترل قیمت مسکن بردارند.

بالا بودن قیمت مسکن در مرکز استان ایلام

مسعود کبیری یکی دیگر از متقاضیان طرح ملی مسکن به خبرنگار موج گفت: تا کنون چندین‌بار جهت ثبت‌نام در طرح ملی مسکن اقدام کرده‌ام اما متأسفانه ثبت‌نام در ایلام و برخی دیگر از شهرستان‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که قیمت مسکن و اجاره‌بها در شهر ایلام بیش‌از سایر مناطق استان است ضروری است مسئولان نسبت‌به فراهم‌سازی امکان ثبت‌نام طرح ملی مسکن در مرکز استان اقدام نمایند.

ثبت نام ۲۱ هزار نفر در طرح ملی مسکن

عبدالله بهادری مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار موج اظهار داشت: طی روزهای گذشته مهلت ثبت‌نام طرح ملی مسکن برای ۵ شهرستان استان ایلام تا پایان آذرماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: تا کنون ۲۱ هزار نفر در استان جهت شرکت در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۰۲۵ نفر واجد شرایط بودند و زمین لازم برای این تعداد اختصاص پیدا کرده اما به دلیل محدودیت زمین غیر از ۵ شهرستان  مذکور در مرحله پنجم برای سایر شهرستان‌ها فضای لازم به‌منظور ثبت‌نام ایجاد نشده‌است.

فراهم شدن امکان ثبت نام در سایر شهرستان‌ها

بهادری خطرنشان کرد: در حریم سایر شهرستان‌ها در کارگروه امور زیربنایی و همچنین در شورای برنامه‌ریزی استان زمین‌های مورد نیاز به تصویب رسیده و جهت تأیید نهایی به شورای‌عالی معماری و شهرسازی ارسال‌شده که پس‌از تایید، در مرحله ششم ثبت‌نام برای سایر شهرستان‌های استان سامانه باز خواهد شد و افراد واجد شرایط می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام جهت شرکت در طرح ملی مسکن اقدام نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام به برگزاری جلسات با مدیران ایر دستگاه‌های مربوط اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل جلسات رفع موانع اجرایی و تسریع روند مراحل اداری طبق قوانین و مقررات است و با راهکارهای بررسی شده در این جلسات شاهد تسریع جهش تولید مسکن در استان خواهیم بود.

بهادری در پایان گفت: در حال حاضر امکان ثبت نام سامانه طرح ملی مسکن در شهرهای آبدانان، ارکواز ملکشاهی، دره شهر، دهلران و لومار باز است و متقاضیان می توانند ثبت نام خود را در این شهرستانها تکمیل کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه