English

محمد احمدیان:

تست کرونای بیش از ۱۵۰۰ نفر، دانش‌آموز خراسان رضوی مثبت شده است

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از ورود دانش‌آموزان با علائم مشکوک به کرونا در بدو ورود به مدرسه جلوگیری به عمل آمده و این افراد به مراکز منتخب کرونا ارجاع داده می شوند.

تست کرونای بیش از ۱۵۰۰ نفر، دانش‌آموز خراسان رضوی مثبت شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد احمدیان مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از ابتدای مهرماه تاکنون آزمایش کرونای بیش از هزار و ۵۳۰ نفر از دانش‌آموزان استان خراسان رضوی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مثبت شده است.

 احمدیان در ادامه این خبر اظهار کرد: ۸۶۰ مورد از این دانش آموزان تست پی.سی.آر مثبت داشته اند و بقیه نیز تست رپید یا آزمایش سریع آنان مثبت شده است و دانش‌آموزان گروه ۱۲ تا ۱۷ سال و گروه سنی زیر ۱۲ سال از گروههای آسیب پذیر به لحاظ ابتلا به کرونا هستند،

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد و گفت: لذا کلیه مراقبت‌های سلامت در رابطه با بیماری کووید ۱۹ در برنامه مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیده شده است.

وی همچنین اضافه کرد: بدین ترتیب از ورود دانش‌آموزان با علائم مشکوک به کرونا در بدو ورود به مدرسه جلوگیری به عمل آمده و این افراد به مراکز منتخب کرونا ارجاع داده می شوند تا از آنها تست کرونا گرفته شود.

احمدیان با اشاره به اهمیت رهگیری دانش‌آموزان با علائم مشکوک کرونا تاکید کرد: تیم‌های رهگیری به مدارس اعزام می شود و اگر اقدامات رهگیری با همکاری مدیر مدسه و همراهی اولیا به صورت شفاف انجام شود، آنان همکلاسی های خود را آلوده نخواهند کرد.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر ۸۸ درصد از دانش‌آموزان استان خراسان رضوی، دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و ۶۲ درصد نیز دز دومشان را تزریق کرده‌اند.

احمدیان در خاتمه یادآور شد: همچنین تاکنون ۹۳ درصد از مادران باردار مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن زده‌اند و ۶۷ درصد نیز دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه