English

یوسف بیدخوری:

فراهم شدن زمینه حمایت از بخش خصوصی در فعالیتهای گردشگری خراسان رضوی

معاون گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: دولت نباید در کار‌های تصدی‌گری ورود کند و اگر بخش‌های خصوصی در کنار یکدیگر قرار گیرند، دولت می‌تواند نظارت بهتری داشته باشد.

فراهم شدن زمینه حمایت از بخش خصوصی در فعالیتهای گردشگری خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یوسف بیدخوری معاون گردشگری خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: در حال حاضر در دوران پساکرونا قرار داریم و بسیاری از واحد‌های اقامتی و تاسیسات گردشگری به دنبال ارائه خدمات به زائران و گردشگران هستند و کشور عراق پیش از کرونا بیشترین میزان ورود زائر و گردشگر را به ایران و مشهد به ثبت رسانده بود.

بیدخوری در ادامه این سخنان اضافه کرد: این موضوع نیز سبب خیر شد تا با توجه به دستورالعمل نحوه ورود گردشگران خارجی به کشور و مسئولیت‌هایی که برای دستگاه‌های اجرایی مشخص شده بود، زمینه حمایت از بخش خصوصی فراهم شود.

معاون گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: مشهد در این همایش میزبان ۵۵ شرکت خدمات مسافرتی عراق بود و در این همایش که میان دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی هر دو کشور برگزار شد، اقدامات لازم جهت تسهیل ورود زائران به خراسان رضوی و مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله تور حرم‌شناسی و زیارت حرم رضوی را برای مهمانان عراقی در نظر گرفته بودیم که بازدید از قسمت‌های مختلف حرم امام رضا (ع) مورد علاقه بسیاری از شرکت‌های خدمات مسافرتی واقع شد و همچنین بازدید از بیمارستان رضوی به عنوان تخصصی‌ترین مرکز گردشگری سلامت که میزبان بیماران عراقی است نیز در دستور کار قرار گرفت.

بیدخوری اظهار کرد: برنامه مذاکرات دو جانبه میان بخش خصوصی دو کشور در برنامه‎‌های متفاوت طی سه روز برگزار شد که شرکت‌های گردشگری در مذاکرات، توانمندی‌های خود را مطرح کردند که می‌تواند به بهبود ارتباطات میان بخش خصوصی هر دو کشور منجر شود. همچنین دستگاه‌های مختلف هر دو کشور جهت حمایت از آغاز موج جدید رفت‌وآمد گردشگران ، اعلام آمادگی کردند.

معاون گردشگری خراسان رضوی

وی در ادامه تاکید کرد: برگزاری این برنامه و همایش، مقدمه خوبی برای ارتباطات بیشتر با سایر کشور‌های منطقه است که از کشور عراق آغاز شد و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی در کشور‌های عمان، آذربایجان، پاکستان، هندوستان و حتی عربستان و بحرین وجود دارد که می‌توانیم پذیرای زائران آن‌ها باشیم که نیازمند تعاملات دو جانبه میان بخش خصوصی است.

معاون گردشگری خراسان رضوی متذکر شد: دولت نباید در کار‌های تصدی‌گری ورود کند و اگر بخش‌های خصوصی در کنار یکدیگر قرار گیرند، دولت می‌تواند نظارت بهتری داشته باشد که منجر به ارتقاء کیفیت بخش‌های مختلف گردشگری خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح کنترل محدودیت هوشمند در استان یادآور شد: فرایند کنترل مسافرانی که واکسن تزریق نکرده‌اند و یا کارت واکسن ندارند در حال حاضر به صورت ناقص انجام می‌شود، اما در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد از مسافران خارجی تست پی‌سی‌آر گرفته می‌شود.

بیدخوری در خاتمه خاطرنسان کرد: اخیرا ارائه کارت واکسن و ارائه کارت بیمه‌ای که خدمات درمانی کرونا را شامل می‌شود نیز الزام شده است و همچنین گردشگرانی که قصد ورود به کشور را دارند باید پیش از ورود به مقصد، محل اقامت خود را رزرو کرده باشند و این موضوع باید از طریق جامعه هتلداری، آژانس‌های مسافرتی و سامانه جانا نیز مشروط شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه