English

مدیر جهاد کشاورزی آمل پیش بینی کرد:

تولید ۳۴۰۰ تن نارنج و لیموشیرین در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از پیش بینی تولید 3 هزار و 430 تن نارنج و لیمو شیرین در این شهرستان خبر داد.

تولید 3400 تن نارنج و لیموشیرین در آمل

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید حسین اسلامی اظهار داشت: شهرستان آمل دارای 230 هکتار کشت پراکنده نارنج و لیمو شیرین است که سطح بارور نارنج 123 هکتار و سطح بارور لیمو شیرین 53 هکتار است.

وی با بیان اینکه در 123 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به طور پراکنده نارنج کشت شد، ادامه داد: پیش بینی می شود امسال با متوسط عملکرد 21 تن در هکتار، 2 هزار و 580 تن نارنج در باغات این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اظهار اینکه در 58 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به طور پراکنده لیمو شیرین کشت شد که سطح بارور آن 53 هکتار است، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال با متوسط عملکرد 16 تن در هر هکتار، 850 تن لیمو در باغات این شهرستان تولید شود.

وی بیان داشت: نارنج میوه بسیار پرفایده ای است که همه قسمت های آن قابل بهره برداری است، عطر شکوفه های آن نشاط آور است و برای تهیه عرق بهار نارنج، مربا و دمنوش استفاده می شود، مربا و ترشی پوست نارنج تقویت کننده معده‌ است و انگل های دستگاه گوارش را خارج می‌کند، از آب نارنج و رب نارنج برای خوشبو کردن و بهبود طعم غذا استفاده می‌شود.

اسلامی در پایان گفت: لیمو شیرین غنی از ویتامین C، مس، آهن، فیبر، روی و کلسیم است که با تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه