English

هوشنگ کرمی خبر داد:

بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان همدان

مدیر امور اراضی کشاورزی استان همدان از اجرای تبصره 2 ماده 10 و احکام قطعی قلع و قمع در بیش از 140 مورد از اراضی استان همدان خبر داد.

بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، هوشنگ کرمی ، مدیر امور اراضی کشاورزی استان همدان با تاکید بر اهمیت حفظ کاربری اراضی و تاثیر آن بر امنیت غذایی گفت: در نیمه اول سالجاری 130 مورد تخریب و قلع و قمع در راستای بازگرداندن اراضی کشاورزی مرغوب به چرخه صورت گرفت و طی ماه‌جاری نیز  13 مورد قلع و قمع و تخریب صورت گرفت.

 

کرمی افزود: برابر اعلام یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان، 13 مورد احداث بنا و دیوار کشی در اراضی مرغوب زراعی به مساحت 931 متر مربع در روستاهای چشین، ابرو، تفریجان، یلفان، سیاه‌کمر و بارابند که مالکین آن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند، با دستور مقام قضایی و با همکاری عوامل انتظامی و راهداری تخریب، قلع و قمع و به حالت اولیه بازگردانده شدند.

 

مدیر امور اراضی کشاورزی استان همدان ادامه داد: از ابتدای سالجاری بیش از 1000 مورد تغییر کاربری شناسایی شده است. که در این میان بیش از 140 مورد منجر به تخریب و قلع و قمع با همکاری واحدهای انتظامی و دستور مقام قضایی شده است. 

 

وی بیان کرد: جهت حفظ کاربری و تامین امنیت غذایی نیازمند مشارکت شهروندان محترم هستیم تا با آگاهی از قوانین اقدام به ایجاد سازه در اراضی خود کنند. کارشناسان این اداره همواره پاسخگوی سوالات شهروندان هستند. 

 

کرمی عنوان کرد: شهروندان گرامی علاوه بر حفظ کاربری اراضی خود می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز با سامانه هوشمند 131 تماس حاصل کنند و همکاران ما در یگان حفاظت از اراضی کشاورزی را مطلع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه