English

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی خبر داد:

اجرای طرح کاداستر در ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان

با هدف افزایش بهره‌وری هرچه بیشتر از منابع آب و خاک جهت یکپارچه سازی اراضی و تعیین الگوی کشت طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان همدان در حال اجرا است.

اجرای طرح کاداستر در 180 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مهرداد یوسفی، رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی ، در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون بیش از 180 هزار از اراضی استان همدان به منظور اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی نقشه‌برداری و اطلاعات مالکیتی و توصیفی آن‌ها نیز تهیه شده است.

وی افزود: در همین راستا به منظور صدور اسناد اراضی کشاورزی بیش از 160 هزار هکتار از اراضی نقشه برداری شده و در سامانه جامع حدنگاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جانمائی شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای طرح کاداستر جزو استان‌های پیشرو هستیم. در استان همدان بیش از یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که این طرح در سطح مذکور عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی کشاورزی با جزئیات کامل و اطلاعات توصیفی مالکیتی اجرا می‌شود، مشخصاتی مانند مساحت، کاربری، مختصات UTM و سایر اطلاعات حقوقی و مالکیتی و... نهایتا جهت صدور اسناد کشاورزی به واحدهای ثبتی تحویل می‌شود.

در پایان اهداف اجرای طرح کاداستر را اینگونه برشمرد: یکپارچه‌سازی اراضی، تعیین الگوی کشت، ایجاد بانک اطلاعات کشاورزی، تعیین نکلیف و جلوگیری از بروز اختلافات ملکی و همچنین جلوگیری از پدیده زمین خواری.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه