English

​مدیرکل کمیته امداد مازندران اعلام کرد:

پرداخت زکات ۴۹ میلیاردی تومان توسظ مازندرانی ها

​مدیرکل کمیته امداد مازندران در جلسه شورای زکات استان گفت: در شش ماهه نخست امسال 49 میلیارد تومان زکات توسط مردم نوعدوست پرداخت شد.

پرداخت زکات 49 میلیاردی تومان توسظ مازندرانی ها

به گزارش خبرگزاری موج مازندران،‌ حجت الاسلام بشیر عالیشاه اظهار داشت: زکات یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی است که باید تقویت شود، زکات و واجب شرعی است.

وی ادامه داد: اصل کار کمیته امداد محرومیت زدایی است و برای این امر برنامه های مختلفی دارد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: در سال جاری تاکنون 160 میلیون تومان در بخش زکات واجب جمع‌آوری شد و اقبال از زکات مستحبی بیشتر است و در بخش کمک‌های مؤمنانه عمران و ساختمان حدود 35 میلیارد تومان، در زکات فطریه عام و سادات حدود 12 میلیارد تومان دریافت و در بخش کفاره یک  میلیارد و 200 میلیون تومان جمع آوری شد.

​مدیرکل کمیته امداد مازندران عنوان داشت: جمع کل زکوات و کفارات 49 میلیارد تومان شد که هر زکات در همان محله جمع آوری شد و کل نیازمندی‌ها از طریق مرکز نیکوکاری شناسایی و از محل شورای زکات به نیازمندان اهدا می‌شود.

 وی بیان داشت: در بخش جهیزیه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در یک مرحله به 170 نفر و  مرحله دوم به 200 نفر جهیزیه اهدا شد، 470 نفر نیز در نوبت دریافت بوده که آماده پرداخت است که در پرداخت جهیزیه پنج قلم کالا به مبلغ 15 میلیون تومان اهدا می‌شود که قیمت کالاها در بازار تا 40 میلیون تومان متغیر است.

حجت الاسلام عالیشاه گفت: از محل زکات به 191 نفر به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان و در بخش درمانی با توجه به اینکه 3 هزار و 700 نفر بیمار لاعلاج تحت حمایت این نهاد در استان قرار دارند که تاکنون به 538 نفر به مبلغ 390 میلیون تومان کمک شد.

وی تأکید کرد: در بحث تحصیلی اهدای 6 هزار و 400 تبلت در سال گذشته انجام شد، در کل 12 هزار نفر دانش آموز و هزار و 600 دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارند و از خدمات بهره مند هستند.

​مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه در راستای اجرای طرح شور عاطفه‌ها هفت میلیارد و 500 میلیون تومان  به دانش آموزان پرداخت شد، خاطرنشان ساخت: در بخش تهیه مسکن هزار و 300 واحد مسکن در حال ساخت داریم.

وی گفت: در بحث بازسازی و مرمت به 80 نفر مبلغ 600 میلیون تومان کمک شد، در بخش معیشت با برگزاری کمک‌های مومنانه و طرح اطعام مهدوی و اطعام حسینی یک میلیون و 800 هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌ها با اهدای 170 هزار سبد غذایی به مبلغ 300 تا 500 هزار تومان به نیازمندان اهدا، از محل زکات به 87 هزار خانوار سبد معیشتی به مبلغ 35 میلیارد تومان اهدا، در سایر موارد به 11 هزار نفر 8 میلیارد و 300 میلیون تومان پرداخت شد.

حجت الاسلام عالیشاه افزود: طبق دستور مرکز 47 مرکز نیکوکاری در دفاتر ائمه جمعه باید ایجاد شود، تاکنون 20 مورد انجام شد و مابقی مراکز با همکاری ائمه جمعه ایجاد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه