English

۲۶.۵ میلیارد تومان زکات توسط کردستانی ها پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: 26 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات توسط خیران کردستانی در 4 ماهه نخست امسال پرداخت شده است.

26.5 میلیارد تومان زکات توسط کردستانی ها پرداخت شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سیدعلی موسوی جم پیش از ظهر امروز سه شنبه در اولین جلسه شورای زکات استان کردستان با بیان اینکه در 4 ماهه نخست امسال 26.5 میلیارد تومان زکات از طریق خیران استان کردستان جمع آوری شده است، اظهار کرد: این مبلغ زکات در سطح استان و در 1138 روستا جمع آوری شده است.

وی افزود: 18 میلیارد و 500 میلیون تومان این مبلغ مربوط به زکات فطریه، دو میلیارد و 500 میلیون تومان کفارات، سه میلیارد و 500 میلیون تومان زکات مال التجاره و یک میلیارد و 500 میلیون تومان زکات غلات بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان ادامه داد: از محل زکات جمع آوری شده یکصد مورد کمک هزینه درمانی، 196 مورد کمک هزینه تحصیلی، کمک به خرید، ساخت و تعمیر 9 واحد مسکن نیازمندان و 70 هزار مورد کمک معیشت پرداخت شده است.

موسوی جم یادآور شد: همچنین از محل زکات امسال به ساخت و تعمیر سه مسجد، دو خانه عالم، یک مورد غسالخانه و دو مورد پروژه عام المنفعه کمک شده است.

وی بیان کرد: 100 درصد زکات جمع آوری شده در همان روستا و یا محل جمع آوری شده با نظارت و همکاری معتمدین، عاملین، شورای زکات روستا، خیران، امامان جماعت و مردم برای امورات همان مناطق هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: تعهد این نهاد در بحث جمع آوری زکات برای سال جاری 57 میلیارد تومان است که تا کنون 26.5 میلیارد تومان آن معادل 45 درصد برنامه پیش بینی شده, محقق شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه