English

در آیین پایانی مهرواره بین المللی نقاشی اربعین به میزبانی آبفای استان اصفهان اتفاق افتاد؛

تقدیر از ۱۰۰ اثر برگزیده اربعینی در بخش های کودکان، نوجوانان و بین الملل

در آیین پایانی «مهرواره بین المللی نقاشی اربعین» که به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برگزار شد از 100 اثر برگزیده این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

تقدیر از 100 اثر برگزیده اربعینی در بخش های کودکان، نوجوانان و بین الملل

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، «مهرواره بین المللی نقاشی اربعین» با معرفی آثار برگزیده در بخش های کودکان، نوجوانان و بین الملل به کار خود پایان داد.

در این مهرواره که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری شرکت های آب و فاضلاب و ذوب آهن اصفهان برگزار شد بیش از 2000 اثر از کشورهای ایران، لبنان، افغانستان و عراق به دبیرخانه جشنواره رسید که 1550 اثر به بخش مسابقه راه یافت.

«آداب و رسوم اربعین»، «مسیر سبز اربعین»، «حکایت آب و اربعین»، « دوست من، همراه من، همپای من» و «موکب 313» از جمله موضوعاتی بود که هنرمندان 6 تا 18 ساله، آثار نقاشی خود را با تکنیک های آبرنگ، سیاه قلم، پاستیل، روان نویس و خودکار خلق و برای جشنواره ارسال کرده بودند.

در آیین پایانی مهرواره بین المللی نقاشی اربعین، مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: برگزاری این مهرواره کار بسیار ارزشمندی بود زیرا فرهنگ عاشورایی را با زبان نقاشی که برای همه کودکان قابل فهم است، ترویج کرد.

علی اکبرزاده ادامه داد: یکی از وظایف مهم کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور ترویج فرهنگ عاشورایی بین کودکان و در سطح جامعه است و بر این اساس امیدواریم همه ساله مهرواره بین المللی نقاشی اربعین در ابعاد گسترده تر برگزار شود.

سرپرست کانون و پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بهره گیری از مربیان مجرب در قالب های مختلف هنری مانند شعر، داستان، نقاشی و تئاتر اقدام به تقویت رویکرد دینی و تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان نموده است.

نسرین باباپور افزود: مهرواره بین المللی نقاشی اربعین با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایثار وشهادت، ترویج روحیه همدلی، وحدت و ‌یکپارچگی، مقاومت، پایداری و تبیین حرکت عظیم میلیونی راهپیمایی اربعین برنامه ریزی و اجرا شد.

در ادامه این برنامه معاون منابع انسانی و تحقیقات آبفای استان اصفهان  گفت: شرکت آبفا با بیش از 55 سال خدمت رسانی در زمینه آبرسانی و سقایی، سعی کرده تا علاوه بر تامین آب شرب پایدار مردم، به مسئولیت اجتماعی خویش مبنی بر حمایت از هنرمندان نیز جامه عمل بپوشاند.

مجتبی قبادیان اعلام کرد: سال آبی 1400-1399 خشک ترین سال آبی در 52 سال گذشته بود و به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در تامین آب شرب پایدار مردم در تابستان با کمبود 3200 تا 4300 لیتر بر ثانیه ای مواجه شد اما با بهره گیری از 6 هزار  دستگاه تانکرآبرسان نزدیک به 62 میلیون لیتر آب شرب به صورت سیار در اختیار مردم قرار داد.

معاون سرمایه های انسانی و توسعه مدیریت ذوب آهن اصفهان  نیز گفت:  هرچند شرکت ذوب آهن با بیش از نیم قرن فعالیت اقتصادی در استان اصفهان بزرگترین و اولین تولید کننده آهن در کشور محسوب می شود اما علاوه بر فعالیت های اقتصادی، به مسئولیت های اجتماعی هم به خوبی پرداخته است.

 اکبری افزود: حضور و مشارکت ذوب آهن در مهرواره بین المللی نقاشی اربعین با هدف انجام مسئولیت های اجتماعی و تقویت ارزش های مذهبی انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه