English

علی عالمی:

مردم مهمترین عامل در کاهش تبعات موج پنجم کرونا هستند

رییس دانشکده بهداشت گناباد بیان کرد: یکی از مسائل مهم در کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا، ماندن در خانه است و باید مراجعات و ترددهای غیرضرور در سطح شهر و جامعه در این شرایط تا حد امکان کاهش یابد.

مردم مهمترین عامل در کاهش تبعات موج پنجم کرونا هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی عالمی رییس دانشکده بهداشت گناباد اعلام کرد: مردم مهمترین سهم در کاهش تبعات بیماری کووید ۱۹ را دارند و در شرایط شیوع موج پنجم کرونا ، که بخش عمده ای از کشور را درگیر کرده است، هیچ چیز به اندازه احساس مسوولیت عمومی در رعایت پروتکل های بهداشتی نمی تواند به این بحران پایان دهد.

علی عالمی در ادامه افزود: در این شرایط، عادی‌انگاری بزرگترین اثر را در گسترش موج پنجم کرونا دارد و هر اندازه مردم ماجرا را عادی ببینند، شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میرهای این بیماری خواهیم بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد همچنین اضافه کرد: با توجه به خطرپذیری و مسری بودن بسیار بالای ویروس دلتای هندی در مقایسه با نوع انگلیسی آن، هرگونه سهل انگاری می تواند به ابتلای سریع افراد و اعضای خانواده آنان به بیماری کووید ۱۹ منجر شود.

وی در ادامه اظهار کرد: ابتلا به گونه دلتای کرونا به مقطع سنی خاصی محدود نیست و همه افراد و طیف های مختلف سنی، در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و پیشگیرانه، به آن مبتلا می شوند.

دکتر عالمی همچنین تصریح کرد: قدرت انتقال بالاتر سرایت ویروس دلتا نسبت به سایر انواع ویروس کرونا، یکی از مسائل مهم در کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا، ماندن در خانه است و باید مراجعات و ترددهای غیرضرور در سطح شهر و جامعه در این شرایط تا حد امکان کاهش یابد.

وی تاکید کرد: اگر بنا بر ضرورت مجبور به خارج شدن از منزل هستیم به هیچ عنوان در اماکن پر رفت و آمد حضور نیافته و طول مدت حضورمان را تا حد ممکن کاهش دهیم.

عالمی در خاتمه خاطر نشان کرد: رعایت  فاصله ۲ متری با دیگر افراد ضروری است و باید تنها یک نفر برای خرید از منزل خارج شود چرا که در این شرایط هر اندازه اعضای خانواده بیشتر از منزل خارج شوند، احتمال آلودگی آنان و انتقال ویروس کرونا توسط آنان افزایش می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه