English

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

درصد قبولی دانش‌آموزان مازندران بالاتر از میانگین کشوری است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: در تحلیل آماری که از امتحانات نهایی پایه دوازدهم خرداد 1400 داشته‌ایم، درصد قبولی دانش‌آموزان مازندرانی در تمام رشته‌ها بالاتر از سطح کشوری است.

درصد قبولی دانش‌آموزان مازندران بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی دهقان از بررسی و تحلیل آماری امتحانات نهایی پایه دوازدهم استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: پس از تصحیح اوراق و ثبت نمرات در سامانه‌های مربوطه، امتحانات نهایی خرداد 1400 را مورد تحلیل قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: این تحلیل آماری در 4 رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی در دو بخش درصد قبولی و میانگین نمره ورقه در استان انجام شده است که در همه زمینه ها با توجه به شرایط کرونایی و اختلالات ایجاد شده در آموزش، از درصد بالاتری به نسبت میانگین کشوری برخوردار بودیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: درصد قبولی دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی خرداد 1400 در رشته ریاضی فیزیک 1.89 درصد بالاتر از میانگین کشوری و در رشته علوم تجربی نیز 5.21 درصد بالاتر از میانگین کشوری بود.

وی افزود: در رشته علوم انسانی با قبولی 86.59 درصدی از میانگین کشوری 9.71 درصد بالاتر و در رشته علوم و معارف اسلامی نیز 3.71 درصد  بالاتر از میانگین کشوری بودیم.

دهقان بیان داشت: تعداد 31 نفر از دانش‌آموزان استان در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی دارای معدل ورقه 20 بودند.این دانش‌آموزان در مدارس عادی دولتی، نمونه دولتی، غیردولتی و مدارس استعدادهای درخشان در شهرستان‌های ساری، بابل، بهشهر، تنکابن، نور، نوشهر و چالوس تحصیل کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه