English

علیرضا اخویان:

آغاز به فعالیت ماموران پلیس آب در نیشابور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابوربیان کرد: مأموران گشت آب با گشت‌زنی در سطح شهر و روستاهای ییلاقی نیشابور، مواردی که استفاده غیرمعمول از آب شرب است را یادآوری و تذکر می‌دهند.

آغاز به فعالیت ماموران پلیس آب در نیشابور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا اخویان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور اعلام کرد: به منظور نظارت بر مصرف آب شرب و جلوگیری از هدر رفت آن، گشت آب در نیشابور آغاز به کار کرده‌ است.

علیرضا اخویان همچنین در ادامه گفت: با توجه به این که در سال جاری با بحران آب مواجه هستیم برای نظارت بر مصرف آب شرب و جلوگیری از هدررفت آن، گشت آب در نیشابور از اول تیرماه آغاز به کار کرده‌ است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور اظهار کرد: مأموران گشت آب با گشت‌زنی در سطح شهر و روستاهای ییلاقی نیشابور مواردی که استفاده غیرمعمول از آب شرب است را یادآوری و تذکر می‌دهند و در سایر روستاهای شهرستان نیز بنا بر گزارش‌های مردمی مبنی بر عدم رعایت الگوی صحیح مصرف آب، مأموران گشت آب در محل مورد نظر حاضر شده و به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخورد با انشعابات غیرمجاز به خصوص در روستاهای ییلاقی نیشابور، گشت‌زنی در سطح شهر و تذکر نسبت به موارد هدررفت آب، نظارت بر نحوه آبیاری فضای سبز، برخورد با افرادی که از آب شرب برای ساخت و ساز استفاده می‌کنند و سایر مواردی که بر طبق گزارش‌های مردمی به مرکز پیام آبفای نیشابور اعلام می‌شود از جمله وظایف نیروهای گشت آب است و در همین چند روز از آغاز گشت‌زنی، مواردی از تخلف از جمله چندین انشعاب غیرمجاز در روستای ییلاقی غار شناسایی شد که تذکرات لازم داده‌ شد.

اخویان در ادامه این خبر توضیح داد: آبیاری فضای سبز نباید در روز انجام شود بلکه آبیاری باید با هماهنگی اداره آبفای شهرستان در شب و در ساعاتی از شب که بحران خاصی وجود ندارد، انجام شود؛ همچنین هنگام ساخت‌ و ساز، بعضی افراد کنتورهای آب را دستکاری کرده به طوری که میزان واقعی را نشان نمی‌دهند که مأموران ما این موارد را هم چک کرده و اگر ساخت‌ و سازی صورت می‌گیرد شناسه آن مشخص است و حتما باید با کد ساخت‌ و ساز باشد.

وی به میزان بالای هدر رفت آب از طریق کولرهای آبی اشاره کرد و افزود: سرویس نشدن کولرها و چکه کردن آب از آن شاید به ظاهر چیز مهمی به نظر نیاید اما میزان هدر رفت آب از این طریق بسیار زیاد است و مأموران ما هنگام گشت‌زنی در سطح شهر چنانچه موردی از چکه آب از پشت‌بام‌ها را مشاهده کنند، تذکر خواهند داد تا نسبت به رفع آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: طرح گشت آب تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و علاوه بر گشت‌هایی که ماموران در سطح شهر و روستاهای ییلاقی دارند، چنانچه مردم نیز گزارش‌هایی مبنی بر عدم رعایت الگوی صحیح مصرف آب در سایر روستاها ارائه کنند، اکیپ گشت آب به آنجا مراجعه کرده و مورد را بررسی و اعمال قانون خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر میزان کسری آبی که داریم، قطع برق نیز ذخیره مخازن آبی را کاهش می‌دهد، اما همکاری مردم شهر و روستا تا الان خوب بوده و امیدواریم که مردم همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و جلو هدر رفت آب را بگیرند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

وی مجدد تصریح کرد: در مجموع در شهرستان نیشابور ۶۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داشتیم که با اقداماتی که در ۶ماه اخیر انجام شده‌ است، کسری آب در شهر و روستا به حدود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده‌ است.

اخویان تأکید کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که مردم شهر و روستا علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب باید در مصرف برق نیز صرفه‌جویی کنند تا قطع برق کمتر شود؛ چراکه وقتی که برق قطع می‌شود چاه‌ها نیز خاموش شده و به دنبال آن توان تولید آب کمتر شده و کسری آب افزایش می‌یابد.

 مأموران گشت آب در نیشابور

وی یادآور شد: به منظور فرهنگ‌ سازی در جهت مصرف بهینه آب و ترویج این فرهنگ، نیروهای بسیج و سپاه با ما همکاری می‌کنند و به زودی نیروهای داوطلب هلال احمر نیز به جمع ما خواهند پیوست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور در ادامه از آغاز به کار آزمایشی مرکز پیام آبفای نیشابور خبر داد و گفت: مرکز پیام crm برای پاسخگویی آنلاین به مشترکان آب شهرستان‌های استان خراسان رضوی به جز مشهد با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیون تومان در نیشابور راه‌اندازی شده‌ است.

اخویان در خاتمه بیان کرد: مرکز پیام آبفای نیشابور از ۸ اردیبهشت‌ ماه به طور آزمایشی آغاز به کار کرده‌ است و تمامی مکالمات ضبط شده و از طریق تماس‌هایی که با شماره ۱۲۲ گرفته می‌شود از میزان قطعی آب، اتفاقات آب، افت فشار آب، مشکلات کیفی آب و نارضایتی مشترکان خبردار می‌شویم.

وی با بیان این که اطلاعات دقیق به دست آمده از این مرکز می‌تواند منجر به برنامه‌ریزی دقیق شود، گفت: این مرکز پیام همزمان با هفته ولایت رسما افتتاح خواهد شد و به جز مشهد، کل شهرستان‌های استان را پوشش خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه