English

۱۰ هزار نفر در روستاهای رودان گرفتار سیل شده‌اند

بر اثر بارندگی‌های اخیر در بخش رودخانه شهرستان رودان راه مواصلاتی بیش از 15 روستا مسدود شده است و بیش از 10 هزار نفر گرفتار سیل شده اند.

10 هزار نفر در روستاهای رودان گرفتار سیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، گزارش‌ها حاکی از آن است که بارندگی‌هایی 24 ساعته اخیر در شهرستان رودان از ساعت 23 دیشب تا 6:30 صبح امروز 11.2 میلیمتر در ایستگاه‌های هواشناسی استان به ثبت رسیده که موجب آب‌گرفتگی جاده‌ها و منازل مسکونی شده و بسیاری از هم‌‌استانی‌ها را در آن منطقه گرفتار کرده است.

*مسدود شدن راه 15 روستا

پس از این بارش چندین محور مواصلاتی در 15 روستای بخش رودخانه مسدود شد به‌گونه‌ای که اکنون هیچ پل ارتباطی برای رفت و آمد وجود ندارد. از همین رو برای اطلاع دقیق از شرایط روستاهای این بخش طی تماس تلفنی با «غلامرضا انباز» رئیس شورای روستای ماشنگی بخش رودخانه جزییات وضعیت را جویا شدیم. 

*نماینده مجلس کجاست؟!

انباز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار موج، ضمن تشریح وضعیت روستاهای بخش رودخانه پس از بروز سیل، گفت: کجاست نماینده‌ی مجلسی که یکی از شعارهایی انتخاباتی‌اش ساخت پل رودخانه ماشنگی بود و اکنون این مسئولان مار را به فراموشی سپرده اند.

*10 هزار نفر گرفتار شده اند

وی گفت: از مسئولان می‌خواهیم روی رودخانه‌ی ماشنگی پلی را بسازند چرا که روستاهایی از بخش کوه‌شاه احمدی هم از این مسیر رفت‌وآمد می‌کنند و بالغ‌بر 10 هزار نفر در این مسیر گرفتار شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که از تمام مسئولان استانی تقاضای کمک داریم و امیدواریم  به مشکلاتمان گوش فرا دهند، افزود: علی‌رغم تماس‌های پی‌درپی با فرماندار رودان و بخشدار بخش رودخانه، تا به اکنون هیچ کمکی دریافت نکرده‌ایم و برای امدادرسانی مردم این منطقه هیچ‌کدام از مسئولان پای کار نیامده‌اند.

*هیچ جواب قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم

انباز در ادامه با ابراز گلایه‌مندی از مسئولان عنوان کرد: هیچ جواب قانع‌کننده‌ای از سوی فرمانداری رودان و بخشداری رودخانه در پاسخ به تماس من و سایر مردم مبنی بر تقاضای امدادرسانی دریافت نکرده‌ایم و کماکان در انتظار امدادرسانی هستیم و از مسئولان در مرکز استان از جمله استانداری و فرمانداری و هلال‌احمر تقاضای کمک داریم.

وی با اعلام این‌که تاکنون گزارشی از میزان خسارات احتمالی در دست نیست، گفت: محور بخش رودخانه در حد فاصل روستای ماشنگی به سمت رودان مسدود شده است که در پی آن راه روستایی روستاهای چاه ابراهیم، چاه انقلاب، سرزه، رضویه، جنت آباد، چیل بنان، ابراهیم مالی، سرکهنان، قلمان، مازگرد، کوه شاه احمدی و دره دختران کرگزی سایر روستاهای دیگر نیز مسدود شده‌اند و هیچ پل ارتباطی برای رفت‌وآمد ندارند.

*اخطار مجدد هواشناسی

در این رابطه «کیانوش عارفی» کارشناس هواشناسی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار موج اخطار داد که با توجه به تداوم بارندگی‌ها در روزهای آینده به‌ویژه در شهرستان‌های پارسیان، حاجی‌آباد و بندرعباس هرمزگان‌نشینان‌ باید اخطارها و هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی در ادامه افزود: از عموم مردم تقاضا داریم با توجه به وقوع بارندگی از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات در مناطق شرقی و شمالی استان خودداری کنند.

گفتنی است شهرستان رودان یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان واقع در شرق استان هرمزگان و بخش رودخانه از توابع شهرستان رودان در استان واقع در جنوب ایران است که مرکز بخش رودخانه شهر زیارتعلی به حساب می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه