English

با تلاش کارکنان این منطقه تحقق یافت؛

افزایش پایداری انتقال و کاهش اتلاف گاز در منطقه ۶

سرپرست منطقه 6 انتقال گاز ایران گفت: با تلاش کارکنان افزایش پایداری انتقال گاز و کاهش اتلاف گاز در منطقه 6 عملیات انتقال گاز تحقق یافت.

افزایش پایداری انتقال و کاهش اتلاف گاز در منطقه 6

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا عربلو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با بیان این مطلب، اظهار داشت: در سال 1392، هفت میلیارد و چهارصد میلیون مترمکعب گاز از سوی منطقه 6 عملیات انتقال گاز ایران به مبادی مصارف خانگی و صنعتی انتقال داده شده که این میزان در سال 1398 به 16 میلیارد و سیصد میلیون مترمکعب گاز افزایش یافته است.

وی گفت: از ابتدای دولت یازدهم و دوزادهم بیش از 760 کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز در اندازه های مختلف به خطوط تحت پوشش منطقه 6 عملیات انتقال گاز ایران افزوده شده که در مجموع، به بالغ بر سه هزار و پانصد کیلومتر رسیده است.

عربلو افزود: به منظور بهره برداری، تعمیر و نگهداری خطوط لوله فشار قوی گاز در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان، مرکز بهره برداری خطوط لوله کرمان در سال 1397 احداث و به بهره برداری رسید و مراکز تعمیرات و بهره برداری خطوط لوله ایرانشهر، زاهدان و کهنوج نیز در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهند رسید .

وی با اشاره به احداث 10 ایستگاه حفاظت کاتدیک در سطح منطقه، ادامه داد:  افتتاح نخستین ساختمان مستقل مرکز پایش و کنترل عملیات انتقال گاز ( IOC) و مجموعه فرهنگی، ورزشی و آموزشی شهید سالاری در سال 1396 از دیگر پروژه های اجرا شده بوده است.

عربلو به تزریق گاز و بهره برداری از خطوط لوله فشار قوی گاز اشاره کرد و ادامه داد: 416 هزار متر خط لوله از سال 92 تاکنون تزریق گاز شده و حدود 13 هزار متر خط لوله آسیب دیده، با اجرای عملیات و تعمیرات مختلف با تلاش کارکنان منطقه 6 عملیات تعویض شده است.

سرپرست منطقه 6 انتقال گاز ایران اظهار داشت: در مدت زمان مذکور، حدود 97 درصد حجم انتقال گاز از سوی این منطقه به مصارف صنعتی و 3 درصد به مصارف خانگی انتقال داده شده است.

عربلو به انجام تعمیرات و نگهداری خطوط لوله زیر دریا نیز اشاره کرد و گفت: بکارگیری تکنیک های تعمیراتی برای به حداقل رساندن نشتی ها به منظور کاهش اتلاف گاز در شبکه و کنترل آلاینده های زیست محیطی از دیگر اقدامات از سوی منطقه 6 عملیات انتقال گاز ایران بوده است.

این مقام مسئول در ادامه به 13 هزار کیلومتر پیگرانی تمییز کننده و 855 کیلومتر پیگرانی هوشمند و حدود 20 هزار کیلومتر نشت یابی خطوط لوله در دولت یازدهم و دوازدهم اشاره کرد.

وی به استفاده بهینه از کالاهای مازاد سایر شرکت ها نیز پرداخت و گفت: انجام مهندسی معکوس، بومی سازی و جایگزینی کالاها و همچنین تأمین بیش از یک هزار و 60 قلم کالای مورد نیاز از محل کالای مازاد مناطق و سایر شرکت ها در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های تدارکاتی، انبارداری و جلوگیری از رکود سرمایه و مدیریت نقدینگی، به ارزش سیستمی حدود 100میلیارد ریال تامین شده است.

سرپرست منطقه 6 عملیات انتقال گاز ایران ادامه داد: 17 پروژه در تاسیسات تقویت فشار گاز و 81 پروژه مربوط به خطوط لوله انتقال گاز و تکمیل زیرساخت ها و سیستم های مدیریتی جهت افزایش قابلیت اطمینان و دسترسی تجهیزات موثر بر فرایند انتقال گاز، افزایش پایداری انتقال گاز و کاهش اتلاف گاز در شبکه از محل بودجه های شرکت ملی گاز ایران با تلاش کارکنان این منطقه اجرایی شده است.

وی افزود: دو پروژه در حال اجرای تعویض پوشش خط لوله 24 اینچ و خط لوله 12 اینچ به طول 60 هزار متر از سال 1398 آغاز و تا پائیز سال 1399 ادامه خواهد داشت.

سرپرست منطقه ۶ انتقال گاز ایران در پایان از تلاش و کوشش تمامی کارکنان ستادی و عملیاتی که در اجرای برنامه ها و پروژه های مختلف در سطح منطقه همکاری داشته اند، تقدیر و تشکر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه