English

علی واحد خبرداد:

ثبت ۵۰ درصد خاطرات رزمندگان استان اردبیل تا پایان سال

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: تلاش می شود تا پایان سال جاری 50درصد خاطرات رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط شود.

 ثبت ۵۰ درصد خاطرات رزمندگان استان اردبیل تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی واحد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: ۳۵هزار رزمنده، ۳ هزار و ۴۰۰ شهید، ۷۰۵ آزاده و ۸ هزار و ۹۵۰ جانبازان از دفاع مقدس دارد که در تلاشیم  خاطرات رزمندگان استان در دفاع مقدس را جمع‌آوری و به ثبت برسانیم و تا پایان سال‌جاری 50 درصد خاطرات رزمندگان استان ثبت و به چاپ خواهد رسید.

وی ادامه داد: تا ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) هر ماه از ۴۰ مادر شهید دفاع مقدس در استان دیدار و تجلیل خواهد شد، متأسفانه از ۳ هزار و ۴۰۰ مادر شهید در استان اردبیل کمتر از یک هزار و ۱۰۰ مادر شهید در قید حیات هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد:از سال ۹۷ با بسیاری از مادران و پدران شهداء مصاحبه و ثبت خاطرات انجام شده که متأسفانه ۷۵ درصد این عزیزان دیگر در بین ما نیستند.

واحد در تشریح برنامه های پیش بینی شده برای ایام هفته دفاع مقدس  از برگزاری بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه همزمان با چهلمین سالگرد این هفته در استان خبر داد و بیان کرد: شعار محوری امسال هفته بزرگداشت دفاع مقدس" ما قوی هستیم" انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: برگزاری یادواره برای سه هزار و ۴۰۰ شهید استان با حضور سخنران کشوری، برپایی نمایشگاه کتاب ، برگزاری جشنواره استانی، برگزاری جشنواره ای تحت عنوان "ترنم" ویژه نیروهای مسلح، برگزاری کارگاههای آموزشی، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان، خاطره گویی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، برگزاری دومین دوره هنرواره حبیب و برگزاری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت از جمله آنها است.

 


 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه