English

علی صالحی خبر داد؛

برخورد قضایی با مقصرین جاری شدن سیل در پارسیان

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با دستگاه هایی ڪه در جریان سیل اخیر پارسیان به علت عدم اعمال تمهیدات لازم و ڪوتاهی در انجام وظیفه، زمینه بروز خسارت به مردم و اموال عمومی را فراهم ساخته اند برخورد قضایی خواهد شد.

برخورد قضایی با مقصرین جاری شدن سیل در پارسیان

به گزارش خبرگزاری موج هرزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با دستگاه هایی ڪه در جریان سیل اخیر شهرستان پارسیان به علت عدم اعمال تمهیدات لازم و نیز تقصیر و ڪوتاهی در انجام وظیفه ،زمینه بروز خسارت به مردم و اموال عمومی را فراهم ساخته یا باعث تضییع حقوق بیت المال شده اند، با قاطعیت و بدون اغماض برخورد قضایی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: رسیدگی ویژه دستگاه قضایی به حل مشکلات سیل زدگان و آسیب دیدگان پارسیانی پس از بارش های شدید و گسترده در روزهای اخیر ڪه منجر به جاری شدن سیلاب شد در دستورکار قرار دارد.

وی یادآور شد: در پی جاری شدن سیل در شهرستان پارسیان و مناطق همجوار متأسفانه خسارت های زیادی به بخش های مختلفی از جمله زیر ساخت ها و اراضی ڪشاورزی و منازل مردم وارد شده است.

صالحی در این رابطه اظهار داشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای وظیفه ذاتی خود به عنوان مرجع عام تظلمات و شڪایات و نیز با هدف احقاق حقوق عامه به این موضوع ورود ڪرده است و در این برهه زمانی اولویت دادگستری؛ الزام تمامی دستگاه ها جهت حل سریع و فوری مشڪلات مردم در زمینه آب و برق و مخابرات و بازگشایی راه های مواصلاتی و معابر عمومی است ڪه دچار آب گرفتگی شده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه با ورود ستاد مدیریت بحران و همڪاری مردم، نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه، شهرداری ها و بخشی از پیمانکاران خصوصی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

این مقام قضایی در ادامه افزود: در مرحله دوم و با عادی شدن اوضاع، دستگاه قضایی با تشڪیل پرونده و انجام استعلامات در خصوص علت تشدید خسارت های ناشی از سیل و مشخص شدن مقصرین احتمالی اقدام کرده است.

وی یادآور شد: در این زمینه دادگستری استان هرمزگان با دستگاه هایی ڪه با عدم اعمال تمهیدات لازم و نیز تقصیر و ڪوتاهی در انجام وظیفه خود در زمان حال یا گذشته زمینه بروز خسارت را فراهم ساخته و یا باعث تضییع حقوق بیت المال شده اند با قاطعیت برخورد خواهد ڪرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان متذکر شد: دفاتر بیمه ها بایستی بر اساس قانون به وظایف خود نسبت به بیمه شدگان متعهد باشند و هیچ عذری در این خصوص پذیرفتنی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه