English

به دلیل کمبود بودجه؛

مهمترین پروژه درمانی هرمزگان در حال خاک خوردن است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیمارستان شریعتی که مهمترین پروژه درمانی استان است در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه در حال خاک خوردن است.

مهمترین پروژه درمانی هرمزگان در حال خاک خوردن است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در نشست خبری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزا در کشور، اذعان داشت: در طی این سه ماه حدود ۷۴۳ مورد بیمار تنفسی مشکوک به آنفولانزا به بیمارستان های استان مراجعه کردند که بیشترین  آمار از این تعداد را بانوان تشکیل می داد. 

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ادامه داد: از این تعداد، از 129 مورد که مشکوک به آنفولانزا مثبت بودنند، نمونه گیری به عمل آمد که 18 مورد از آن مثبت بود.

*سه فوتی بر اثر آنفولانزا

وی افزود: در این مدت 16 مورد فوتی داشتیم که 3 مورد مبتلا به ویروس آنفولانزا بودند، متاسفانه دو مادر باردار نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند.

فرشیدی با بیان اینکه درمان سرماخوردگی آنتی بیوتیک نیست بلکه با استراحت و مصرف مایعات می توان آن را درمان کرد، گفت: در برهه ای از زمان با کمبود دارو مواجه شدیم، که برای حل این معضل بنا شد برخی داروها را متخصصین داخلی، عفونی یا ریوی تجویز کنند.

*وضعیت درمان استان خود نیاز به درمان دارد

وی در ادامه به تشریح  شرایط درمان در استان پرداخت و با بیان اینکه وضعیت درمان استان شرایط مناسبی ندارد و اقداماتی که انجام شده پاسخگوی نیاز استان نیست، اذعان داشت: ماه گذشته در پرداخت حقوق کارکنان با مشکل رو به رو بودیم.

فرشیدی با اشاره به کمبود پرستار در استان، ادامه داد: طی بازدیدی که از بیمارستان میناب به عمل آمد، تصمیم به کمک از نیروهای کمک پرستار گرفتیم اما امروز نمی توانیم این کار را انجام دهیم، در پرداخت حقوق آن ها با مشکل مواجه می شویم.

*بدهی 400 میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی

فرشیدی ضمن بیان اینکه در تجهیز لوازم تحصصی بیمارستان شهید محمدی دچار کمبود بودجه هستیم، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی 350 تا 400 میلیارد تومان بدهی دارد که اکثر آن مربوط به خرید دارو و تجهیزات است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه ما در خرید تجهیزات با مشکل رو به رو هستیم، حتی تجهیزاتی که خریداری شده را نیز به دلیل کسری بودجه نمی توانیم از گمرک ترخیص کنیم. 

*گمرک اجازه ترخیص آمبولانس های دریایی خریداری شده را نمی دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به خرید سه فروند آمبولانس دریایی اشاره کرده و افزود: این آمبولانس ها قبل از نوسانات بازار ارز، از کشور هلند خریداری شده بود که با افزایش قیمت یورو، گمرک اجازه ترخیص آن را نمی دهد.

*اتمام بیمارستان شریعتی اولویت علوم پزشکی

حسین فرشیدی به تشریح وضعیت نا بسامان ساخت مهمترین پروژه درمانی استان پرداخت و بیان کرد: ساخت بیمارستان شریعتی در اولویت کاری ما است من به شخصه حاضر هستم تمام پروژه های در دست ساخت تعطیل شود تا اعتبار آن ها به ساخت بیمارستان شریعتی تخصیص یابد.

وی گفت: برای ساخت  بیمارستان شریعتی بودجه ای تعریف نشده  و تا این زمان که این پروژه به پیشرفت 90 درصدی رسیده است 25 میلیارد تومان بدهکار هستیم که هنوز جبران نشده است.

*چشم انتظار تحقق وعده کمک 15 میلیاردی وزیر

فرشیدی ادامه داد: جناب وزیر قول مساعدت 15 میلیارد تومانی برای ساخت این مجموعه درمانی را داده بود که هنوز این وعده تحقق پیدا نکرده است و پیگیر آن هستیم. 

*درخواست کمک از صنایع

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه این پروژه درمانی مهم به دلیل کبود اعتبار در حال خاک  خوردن است، عنوان کرد: من از صنایع بزرگ استان درخواست دارم که به کمک اتمام این پروژه بشتابند، از تمامی کسانی که جان مادران و فرزندان آن ها برایشان حائز اهمیت است تقاضا دارم برای پیشرفت و تکمیل این پروژه قدمی بردارند.

*شریعتی آبروی استان

وی ساخت بیمارستان شریعتی را آبروی استان دانست و گفت: هزینه ساخت این پروژه 65 میلیارد تومان است که برای ساخت آن بودجه ای در اختیار نداریم، کاش شرکت نفت ستاره خلیج فارس بجای ساخت بیمارستان جدید، بیمارستان شریعتی را به اتمام رسانده بود.

*دانشگاه علوم پزشکی 200 میلیارد از شرکت های بیمه ای طلبکار است

وی گفت: بیمارستان وقتی اسنادی را ارائه می دهد بیمه ملزم به پرداخت 60 درصد آن است، در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان 130 میلیارد تومان از بیمه سلامت و بالغ بر 70 میلیارد تومان از بیمه تامین اجتماعی طلب کار است.

*40 میلیارد بدهی بیمه سلامت از سال 97

فرشیدی ضمن بیان اینکه تمامی دانشگاه های کشور عملکردی بیش از سقف تعیین شده خود داشته اند که پولشان در بیمه مانده است، افزود: تنها 40 میلیارد تومان باقی مانده بدهی بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی در سال 97 است.

*60 هزار اتباع بیگانه هرمزگان بیمه نیستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: مسئله ای دیگری که به ویژه در این فصل گریبان گیر بیمارستان ها و کسری بودجه ماست، وجود اتباع بیگانه که فاقد بیمه هستند، است، 60 هزار اتباع بیگانه ثبت شده در استان زندگی می کنند تنها در پارسیان این تعداد به هفت هزار نفر می رسد.

وی اذعان داشت: وقتی این اشخاص برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان ها مراجعه می کنند، بعد از اتمام کار پولی برای پرداخت بهای آن ندارند و تحت پوشش بیمه نیز نیستند.

فرشیدی تشریح کرد: در همین راستا موردی که به تازگی اتفاق افتاده است که شخصی فرزندان دو قلوی خود را در بیمارستان رها کرد  زیرا هزینه ترخیص آن ها را نداشته است.

* تشخیص37 مورد مالاریا در اتباع خارجی

وی گفت: وجود اتباع بیگانه در استان حتی در بحث بیماری مالاریا که در حال حاضر در برهه ی زمانی ریشه کنی آن هستیم، نیز باعث بروز اشکالاتی می شود زیرا برخی از این اشخاص انگل مالاریا را در خون خود دارند و با ورود به کشور این بیماری در آن ها اشکار می شود. 

فرشیدی ادامه داد: سال گذشته 57 مورد بیمار مبتلا به مالاریا به بیمارستان های استان مراجعه کردند که از این تعداد تماما اتباع بیگانه بودند که این آمار در سال جاری 37 نفر اعلام شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه