English

مهرداد شباهنگ:

اطلس تعاملات فرهنگی ردپای تاریخی جاده ابریشم را به بحث می‌گذارد

مدیر جاده ابریشم در یونسکو گفت: اطلس تعاملات فرهنگی ضمن جمع‌آوری اطلاعات، تاثیرات فرهنگ‌ها را بررسی می‌کند و ردپای تاریخی جاده ابریشم را به بحث می‌گذارد.

اطلس تعاملات فرهنگی ردپای تاریخی جاده ابریشم را به بحث می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مهرداد شباهنگ، مدیر جاده ابریشم در یونسکو در  نشست کارشناسی گفت‌وگو و تاثیرات متقابل میان ادیان و معنویات در مسیر جاده ابریشم در چهارچوب اطلس تعاملات فرهنگی در مسیر جاده ابریشم با بیان اینکه نخستین بار برنامه جاده ابریشم ۳۰ سال پیش با عنوان مسیرهای گفت‌وگو برگزار شد، گفت: این برنامه میراث مشترک در امتداد جاده را به بحث گذاشت.

 

 اطلس تعاملات فرهنگی ردپای تاریخی جاده ابریشم را به بحث می‌گذارد

شباهنگ با تاکید بر اینکه جمع آوری اطلاعات مستند از جاده ابریشم هدف‌گذاری شده است، افزود: ۲۵ کشور متخصصانی را برای جمع‌آوری این اطلاعات و حمایت از برنامه‌های جاده ابریشم در نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه برای افزایش آگاهی جوانان از جاده ابریشم نیز برنامه‌هایی  را در نظر گرفتیم افزود: بیش از ۶ هزار اثر به این برنامه ارسال شده و امسال بار دیگر این نشست ها برگزار می‌ شود.

مدیر جاده ابریشم در یونسکو با تاکید بر این که بیش از ۳۰ سال است که سازمان جهانی سعی کرده در این زمینه قدم بردارد، گفت: اطلس تعاملات فرهنگی ضمن جمع‌آوری اطلاعات، تاثیرات فرهنگ‌ها را بررسی می‌کند و ردپای تاریخی جاده ابریشم را به بحث می‌گذارد و در این برنامه جامعه عمومی مدنظر است.

وی با بیان اینکه این اطلس مضامین اصلی را شناسایی کرده و ۶ مضمون را اصل قرار داده است، اظهار داشت: هر کدام از این مضامین مجموعه‌هایی را در بر می‌گیرد که فناوری، نجوم، دریانوردی، معماری، کشاورزی، مدارس و خانه‌ها در این اطلس بررسی می‌شود و در مورد هنر، موسیقی و سازها و اجراهای هنری نیز بررسی‌هایی صورت می‌گیرد.

شباهنگ با بیان اینکه در مورد رشته‌های ورزشی کشتی، تیراندازی با کمان، ورزش‌های رزمی، فکری و کودکان نیز به بحث گذاشته می‌شود، گفت: در این اطلس سعی می‌کنیم عناصر مشترک قابل تبادل را شناسایی کرده بر روی آن ها بحث کنیم.

اجلاس جهانی گردشگری یکم تا هفتم مهرماه با حضور ۴۰ مهمان از ۱۴ کشور در همدان در حال برگزاری است.

این مهمانان از کشورهای فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، چین، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، بوتان، ترکیه، سوئیس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و نپال هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه