English

استاندار یزد؛

اولویت اصلی استان یزد در اشتغال نیروی بومی است

استاندار یزد اولویت اصلی استان یزد در بحث اشتغال را اشتغال نیروهای بومی و تحصیل‌کرده دانست.

اولویت اصلی استان یزد در اشتغال نیروی بومی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در هشتاد و نهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد با تاکید بر اینکه در حال حاضر اصلی‌ترین موضوعی که باید در بحث اشتغال دنبال شود، بحث بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی باید به سمتی هدایت شود که برای این قشر اشتغال ایجاد شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحدهای تولیدی در یزد افزود: تسهیلاتی که به این واحدها پرداخت می‌شود باید بتواند باری از دوش استان در زمینه اشتغال افراد تحصیل‌کرده بردارد.

طالبی خاطرنشان کرد: زمانی که طرحی متقاضی دریافت تسهیلات می‌شود، باید توجه داشت که این طرح ابتدا بتواند حداقل برای چند فارغ التحصیل دانشگاهی شغل ایجاد کند و سپس به حفظ اشتغال موجود یا ایجاد اشتغال جدید بیانجامد.

استاندار یزد یادآور شد: یکی از مواردی که در حفظ اشتغال بسیار حائز اهمیت است، بحث سرمایه در گردش است و تسهیلات این بخش باید به واحدهایی پرداخت شود که وضعیت بحرانی دارند و در صورتی که این تسهیلات را دریافت نکنند و سرمایه در گردش به آنها تزریق نشود، تعطیلی واحد و از دست رفتن اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: متولیان امر نباید تسهیلات سرمایه در گردش را به هر واحدی که متقاضی است، پرداخت کنند و باید در این زمینه دقت نظر بیشتری داشته باشند.

طالبی با اشاره به اینکه در سرمایه ثابت نیز باید توجه داشت که ایجاد اشتغال در این واحدها تا حد می‌تواند بار بیکاری در استان را برطرف کند ضمن اینکه در این زمینه باید اولویت‌ها با توجه به شرایط واحدها مدنظر قرار گیرد.

وی، اولویت اصلی استان یزد در بحث اشتغال را اشتغال نیروهای بومی و تحصیل‌کرده دانست و تاکید کرد: این دو اولویت اگر مدنظر مسئولان امر نباشد، همچنان شاهد افزایش نرخ بیکاری خواهیم بود ضمن اینکه همچون گذشته افراد تحصیل‌کرده از استان یزد خارج و کارگران ساده به استان وارد می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه