English

اخوان اکبری خبر داد:

افزایش اهدای عضو در سطح استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: امسال در بحث اهدای عضو در سطح استان اردبیل نسبت به سال گذشته با افزایش چشم گیری رو به رو بودیم.

 افزایش اهدای عضو در سطح استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل،   اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ظهر امروز در مراسم تجلیل از خانواده‌های ایثارگران اهدای عضو و خادمان بهشت زهرا اردبیل اظهار کرد: امسال در بحث اهدای عضو در سطح استان اردبیل نسبت به سال گذشته با افزایش چشم گیری رو به رو بودیم.

 اخوان اکبری افزود: فرهنگ ایثار و گذشت در فرهنگ ملی ما جایگاه ویژه ای دارد و یکی از نمونه های ایثار و گذشت، دادن جانی تازه به افراد نیازمند است.
 
وی ادامه داد: همانگونه که خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم به این مهم اشاره فرموده اند که «هر کس نفسی را زنده کند گویی تمام مردم را زنده کرده است», ارزش این اقدام به خوبی مشخص می شود.
 

اهدای عضو و لزوم توسعه آن در جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر سنت حسنه اهدای عضو و لزوم توسعه این فرهنگ در جامعه متذکر شد: اهدای اعضای حیاتی یک بیمار مرگ مغزی جان چندین نفر را نجات می دهد.
 
اکبری با بیان اینکه وضعیت استان اردبیل در بحث اهدای عضو روبه رشد بوده و امسال این مهم در حال افزایش است، یادآور شد: با این وجود نیاز داریم که این سنت حسنه همچنان در جامعه ترویج و اشاعه یابد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با تقدیر از عوامل بهشت زهرای اردبیل در برگزاری مراسمات یادبود ایثارگران اهدای عضو  و حمایت از آنها بیان داشت: اعضای یک فرد اهدا کننده عضو می تواند هشت نفر را از مرگ حتمی نجات دهد، علاوه براین با پیوند بافت های دیگر می‌تواند زندگی ۵۳ نفر را نجات داده و یا کیفییت زندگی آنها را بهبود بخشد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه