English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

جدیت در پیگیری امورات توسعه ای و زیربنایی از الزامات است

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در اولین جلسه شورای هماهنگی برنامه ها و اولویت های کاری خود را تشریح کرد.

جدیت در پیگیری امورات توسعه ای و زیربنایی از الزامات است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج،خالد جعفری در جلسه شورای هماهنگی  که با حضور کلیه مدیران و روسای سازمان و دستگاه های وابسته  برگزار شد افزود:  کلیه واحدهای سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یک دستگاه تاثیر گذار در توسعه استان کردستان باید از هماهنگی و صمیمیت خاصی برخوردار بوده و به جدیت پیگیر امورات توسعه ای و زیربنایی در استان باشند.

وی افزود: خدا را شاکریم که روحیه تعاون و همکاری در میان همکاران  به خوبی نمایان می باشد و حضور در جمع مدیران توفیقی است که بتوان هر چه بیشتر به کشاورزان و روستاییان خدمت کنیم .

جعفری خاطر نشان کرد: ارتباط و همکاری مناسب با دستگاه‌های وابسته بسیار با اهمیت و راهگشا می‌باشد و تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های وابسته می‌تواند موجب پیشبرد اهداف کلان وزارت جهاد کشاورزی در استان شود که در نهایت باعث بهره وری ،افزایش تولید و درآمد و رفاه خانواده کشاورز خواهد شد.

وی داشتن و اجرای فرهنگ جهادی عاملی مهم در جهت رسیدن  به اهداف تعیین شده بخش کشاورزی دانست و اضافه کرد:  داشتن تعهد و نیت خدمت به  این بخش، با رضایت خداوند و رضایت مردم از دولت خواهد بود و حضور روحانیت را در سازمان نعمتی دانستند که موجب افزایش روحیه معنوی سازمان خواهد شد.

جعفری خاطر نشان کرد: مردم ما مردمی فهیم قدردانی  هستند که این خود انگیزه خدمت را درما تقویت می کند.

وی عنوان کرد: ما همگی وارث ایده و فکر جهادی می‌باشیم،که هنوز در جمهوری اسلامی جاری است. و این فضای صمیمی دوستانه و همدلی است که اهداف عالی نظام را به ثمر خواهد رساند.

جعفری بابیان اینکه توسعه این استان نیازمند به امنیت اشتغال و تولید است افزود: با توجه به اینکه امسال سال تولید و اشتغال است قطعا باید سیاست افزایش تولید محصولات با هدف اشتغال زایی مد نظر باشد، و باید این تولیدات در جهت اقتصاد مقاومتی سوق بدهیم تا این دو موجب توسعه یافتگی هر چه بیشتر این استان شود.

وی هماهنگی بین دستگاه های وابسته و پیوسته با سازمان جهاد کشاورزی را یکی از ارکان های مهم دستیابی به اهداف تعیین شده دانست و خاطر نشان کرد هدف اصلی ما باید رضایت مندی خداوند باشد که در نهایت به رضایت مردم فهیم و قدردان استان منجرخواهد شد.

جعفری اجرای فرهنگ جهادی را اساس و بنیان حرکت جهادی دانست و افزود ما با این فرهنگ و توجه با منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی  می توانیم آرمان های انقلاب را در جهاد کشاورزی و استان  متجلی سازیم.

   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه دست یابی به اهداف در فضایی صمیمی و  همکاری متقابل ممکن و دست یافتنی است، تاکید کرد: تمام مدیران ارشد استان حامی توسعه بخش کشاورزی هستند و خوشبختانه مدیران دستگاه های اجرایی هم دیدگاه مثبت و مناسبی نسبت به بخش کشاورزی دارند.

جعفری جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را از اولویت های استانداری و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و از تمام مدیران و مسئولین سازمان خواست که با رافت و نهایت همکاری با متقاضیان سرمایه گذاری برخورد کنند.

کشاورزی کردستان

وی اضافه کرد:  احترام به سرمایه گذار باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و آنها را نه به چشم یک سودجو بلکه باید به عنوان کسانی دید باعث افزایش تولید،درآمد و اشتغال در استان میشوند.

جعفری میزان سطح اراضی آبی استان را خیلی کم دانست و افزود امیدواریم از طرح مهار آبهای مرزی بتوانیم بیشترین تخصیص آب را برای آبی کردن اراضی دیم استان بگیریم و با اعتبارات ویژه ای هم که در اختیار این پروژه قرار داده شده است از جدیدترین شیوه های آبیاری برای مصرف بهینه آب بهره ببریم.

وی با تاکید براینکه ما باید از آب و خاک بیشترین استفاده و بهروری را داشته باشیم گفت: در زمینه توسعه گلخانه ها در استان یکی از اهداف مهم ما در این راستاست که امیدواریم مدیران سازمان توجه ویژه ای به این بخش داشته  و ایجاد گلخانه ها در سطوح کوچک و بزرگ در اولویت امور قرار دهند.

   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان آمایش سرزمینی استان را از اولویت های برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی دانست وخاطر نشان کرد: برای توسعه بخش کشاورزی در تمام زمینه ها باید شناخت دقیق و صحیح از شرایط و وضعیت بخش کشاورزی بخصوص خاک و آب و نیز پتانسیل های استان داشته باشیم تا در دست یابی به اهداف دچار انحراف نشویم و بدانیم در جه شرایطی و کجا چه فعالیتی را انجام دهیم.

وی اجرای کشاورزی حفاظتی و مراقبت از خاک و آب را از اصول توسعه کشاورزی دانست و افزود ما با کشاورزی حفاظتی،  هم از منابع طبیعی و خدا دادی محافظت می کنیم و هم میزان تولید را در سطح افزایش داده و کشاورزی را اقتصادی تر می کنیم.وکشاورزی حفاظتی را باید ترویج کنیم که هم رطوبت خاک برای رشد محصول هم ساختمان خاک از بین نرود و در معرض فرسایش آبی و بادی قراز نگیرد.

جعفری خاطر نشان کرد:  با توجه به اینکه توسعه باغات و آبی کردن دیم زارهای استان در حال انجام است و در آینده با افزایش تولیدات باغی و زراعی استان روبرو خواهیم شد،  می طلبد که کارخانه های فراوری محصولات کشاورزی احداث شده و از متضرر شدن کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: اگر ما بخواهیم کشاورزی اقتصادی داشته باشیم باید در کنار احداث کارخانجات فراوری محصولات کشاورزی، صادرات محصولات را به کشورهای خارجه مد نظر قرار دهیم.تا بتوانیم افزایش سطح بخصوص رد بخش باغبانی استان داشته باشیم.

جعفری با تاکید بر اینکه ارتقای سلامت و تولید محصول سالم از اولویت های جهاد کشاورزی است افزود کیفیت تولیدات بخش کشاورزی استان از استانداردهای لازم برخوردار بوده و تولید محصول سالم بخشی از فرهنگ عمومی جامعه کردستان بوده و هست.

کشاورزی کردستان

وی خاطر نشان کرد: توجه به آموزش بهره برداران و کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی از دیگر برنامه های مهم کاری ماست که امیدواریم مدیریت ترویج سازمان با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، با به کار گیری جدید ترین شیوه های آموزشی و ترویجی دنیا،که روشهای مشارکتی در آنها اصل بوده و کشاورز محور میباشند توجه  ویژه ای به قشرهای ضعیف جامعه کشاورزی کند تا بتواند مشکلات را تا حد ممکن مرتفع سازد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی، حفاظت از منابع طبیعی و مراتع را از مهمترین وظایف انسانی دانست ادامه حیات کره زمین با حفظ جنگل و مرتع است و افزود ما به عنوان جهاد کشاورزی بیشترین وظیفه را در این راستا داشته و بکوشیم تا صیانت از این منابع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و بایستی با هرگونه تخریب و نابودی منابع طبیعی به جدیت برخورد کرده و همکار و یاری گر  مدیران و کارشناسان منابع طبیعی استان باشیم. با توجه به توپوگرافی استان نیاز شدید به فعالیت آبخیزداری میباشد تا به حفظ منابع آیی ،خاکی وجنگل و مرتع کمک کند.

خالد جعفری:  آسانکاری برای واگذاری اراضی به منظور احداث باغات و همچنین جذب سرمایه گذار دستور کار مدیران شهرستانها باشد داد والبته کمافی سابق سختگیری در خصوص تغییر کاربری اراضی به منظور  سوء استفاده و قطعه قطعه کردن زمین های زراعی در پیگیری شود.  

این مسئول  ضمن ابراز خرسندی از آبی شدن 17 هزار هکتار از اراضی دیم استان تا مهرماه سال 97 افزود: هدف ما آبی کردن 86 هزار هکتار از دیم زارهای استان است که امیدواریم با پیگیری های ما و مدیران ارشد استان در آینده به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه، یکی از دلایل اصلی کم شدن دام سبک تخریب مراتع در سطح استان است اضافه کرد: گوشت دام سبک به جهت استفاده از مراتع و علوفه مناسب کاملاً ارگانیک بوده و می توان ادعا کرد که گوشت گوسنفدی در کردستان از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

جعفری بر توسعه زنبورداری، به جهت اشتغالزایی مناسب و گرده افشانی که در مزارع و باغات استان انجام می دهد تاکید کرد که: وجود زنبورعسل در باغات و مزارع باعث افزایش تولید وبازار پسندی و کیفیت مطلوب محصولات می شود.

جعفری خاطر نشان کرد:  یکی از اهرم های اصلی حمایت از کشاورزان در کشورهای توسعه یافته بیمه است  و متاسفانه کشاورزان ما دیدگاه صحیح و منطقی از بیمه محصولات کشاورزی نداشته و بیمه را ملزم به پرداخت هر ساله خسارت می دانند. در حالی که هدف از بیمه محصولات جبران خسارات احتمالی محصولات کشاورزی است.

ریس سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: حضور تشکل ها و تعاونی ها در بخش کشاورزی لازم و ضروری بوده، چون تنها با حضور مردم و مشارکت آنها در تصمصم گیری ها  می توان موفق عمل کرد.زیرا در این شرایط است که میتوان برنامه ریزی از پایین به بالا اجرا نمود که تمامی مسائل کشاورزان در آن تصمیم گیری دیده شده باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در استان تشکل ها و تعاونی های فعالی داریم و ارتباط حسنه ای با سازمان جهاد کشاورزی استان دارند که می طلبد این همکاری و همفکری بیش از پیش تقویت شود.

وی عنوان کرد: با توجه به ارتقای سطح زندگی مردم و نیاز روز افزون به پروتئین در برنامه غذایی کشور و استان توجه به افزایش تولیدات دامی است یکی دیگر از اولویتهای ما میباشد که خوشبختانه در بخش طیور و شیلات اقدامات خوبی در استان صورت گرفته به نحوی که 40 درصد ارزش ناخالص استان مربوط به تولیدات دام، طیور و زنبور عسل و شیلات  می باشد.

وی در پایان به لزوم تکریم ارباب رجوع اشاره کرد وگفت: فرهنگ جهادی میطلبد ،رضایت مندی بین مردم و مسئولین ایجاد کنیم و قدر دانی از بازنشستگان و کسانی که سالها در سازمان زحمت کشیده اند بسیار مهم و ضروری میباشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه