English

تربیت ۹۵۰ حافظ قرآن در آستارا / تلاش برای آموختن قرآن حد و اندازه ندارد

در مراسمی به مناسبت هفته وقف و با حضور مسئولین شهرستان آستارا از مقام آوران و مربیان قرآنی این شهرستان تقدیر شد.

تربیت 950 حافظ قرآن در آستارا / تلاش برای آموختن قرآن حد و اندازه ندارد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حافظ‌نیا، امام جمعه شهرستان آستارا، اظهار کرد: حضور در محافل قرآنی روح انسان را صیقل داده و نشاط اجتماعی را در جامعه دوچندان می‌کند. 

امام‌جمعه آستارا قران را کلام خدا و برنامه زندگی بشر دانست و تصریح کرد: تلاش برای آموختن قرآن حد و اندازه نداشته و قاریان ، حافظان و مربیان قرآنی باید در تمام زمینه‌های قرآنی از ترتیل گرفته تا تحقیق‌خوانی روزبه‌روز پیشرفت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یادگیری صوت و لحن، ترتیل ، ترتیب، قرائت و تحقیق‌خوانی از ظواهر قرآن‌آموزی است ، خاطرنشان کرد : فعالان قرآنی در کنار فراگیری و یاددهی ترتیب، ترتیل، قرائت و تحقیق‌خوانی قرآن بهتر است علاقه‌مندان به کلام خدا را با تفسیر قرآن نیز آشنا کنند.

امام‌جمعه آستارا جایگاه حافظان و قاریان قرآن را در بهشت، جایگاه ویژه‌ای دانست و بیان کرد : به قاریان و حافظان قرآن سفارش می‌کنم که در کنار حفظ و قرائت قرآن، تفاسیر و قصه‌های قرآنی را نیز مطالعه کرده و آن را در جامعه اسلامی تبیین کنند.

جمشید مهدوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا در آیین تجلیل از مقام‌آوران، مربیان و متربیان قرآنی این شهرستان گفت: طرح ملی حفظ قرآن کریم سه دوره در شهرستان آستارا برگزار شده که در قالب این طرح ، تاکنون 950 قاری قرآن را با هدف حفظ جزء‌های مختلف قرآن تربیت کرده‌ایم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا نیز در آیین مذکور ، جامعه قرآنی را یکی از جوامع مهم کشور دانست و اظهار کرد: متولیان امور قرآنی اوقاف و امور خیریه این شهرستان امسال در اجرای برنامه‌های قرآنی نسبت به سال گذشته خوب ظاهر شده‌اند. 

جمشید مهدوی با بیان اینکه قسمت اعظم برنامه‌های قرآنی کشور را سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌دهد، تصریح کرد: طرح ملی حفظ قرآن کریم سه دوره در شهرستان آستارا برگزار شده که در قالب این طرح، تاکنون 950 قاری قرآن را با هدف حفظ جزء‌های مختلف قرآن تربیت کرده‌ایم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا با اشاره به اینکه امسال 403 نفر از علاقه‌مندان به حفظ قرآن در کلاس طرح ملی حفظ قرآن کریم حضور دارند، خاطرنشان کرد: این تعداد قرآن‌آموز در 17 کلاس درس زیرنظر 15 مربی دوره‌ دیده در حال حفظ جزءهای مختلف قرآن هستند.

در آیین تجلیل از مقام‌آوران، مربیان و متربیان قرآنی حدود 43 نفر متشکل از 15 نفر مقام‌آور در مسابقات قرآنی، 14 نفر مربی و 12 نفر متربی به مناسبت گرامی‌داشت دهه وقف از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستار در حضور امام‌جمعه تجلیل شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه