English

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس:

۳۰۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به منظور آب‌رسانی به روستاها در نظر گرفته شده است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: دولت 300 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به منظور آب‌رسانی به روستاها در نظر گرفته است.

300 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به منظور آب‌رسانی به روستاها در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، علی نقی لقمانی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا با اشاره به اینکه در سال 93 اولین همایش روز ملی روستا در تهران با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد اظهار داشت: چهارمین دوره این همایش امسال با حضور رئیس‌جمهور، روستائیان و کارآفرینان برتر روستایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های نظام مبحث اشتغال روستایی است و در اینباره، 1.5 میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای رونق اشتغال روستایی در نظر گرفته است، تصریح کرد: نامه‌های ابلاغی این اعتبار تهیه و بانک‌های عامل نیز مشخص شده و امید است که در نیمه دوم سال از این ظرفیت بتوان برای رونق مشاغل روستایی و عشایری در استان فارس استفاده کرد.

لقمانی با بیان اینکه استان فارس با 1962 روستای دارای دهیاری بیشترین دهیاری‌ها را در سطح کشور دارد، افزود: با توجه به اینکه حدود 2362 روستای بالای 20 خانوار و بالای 100 نفر جمعیت در استان فارس وجود دارد حدود 400 روستای فارس فاقد دهیاری است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه سال گذشته 174 میلیارد تومان اعتبار دولتی از محل‌های مختلف به دهیاری‌های استان فارس کمک شده است و در 6 ماهه نخست امسال نیز 91 میلیارد تومان تامین بودجه شده‌اند، عنوان کرد: تا سال گذشته روستاهای فاقد دهیاری سهمی از اعتبارات دولتی نداشتند اما از امسال نیز از منابع اعتبارات دولتی بهره‌مند می‌شوند و امسال 3 میلیارد و 200 میلیون تومان به روستاها و تیره‌های عشایری فاقد دهیاری استان فارس کمک شده است.

وی با بیان اینکه روستاهای فارس یک‌بار به طور کامل آب‌رسانی شده‌اند ولی به خاطر خشک شدن منابع تامین آب مجددا نیاز به تامین آب پیدا کرده‌اند، گفت: دولت 300 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به منظور آب‌رسانی به روستاها در نظر گرفته است.

لقمانی 72 درصد جمعیت فارس شهرنشین و 28 درصد روستا‌نشین دانست و  افزود: حدود 2362 روستای بالای خانوار در فارس وجود دارد اما در مجموع 4600 روستا و آبادی‌ در فارس وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در پاسخ به سوالی در مورد عدم گازرسانی به بخش‌های از گویم شیراز، گفت: گویم جز مناطق تحت پوشش منطقه 10 شهرداری شیراز محسوب می‌شود و به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز و خارج از ضابطه در آن قسمت‌ها عملیات گازرسانی انجام نشده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه