English

نامزد شهرداری تهران:

شناسایی ۲۰۷  چالش در تهران

یک نامزد شهرداری تهران گفت : 207 مورد چالش را در تهران شناسایی کرده‌ایم.

شناسایی 207  چالش در تهران

به گزارش خبرگزاری موج، محسن مهرعلیزاده یکی از نامزدهای شهردار تهران ارائه برنامه‌های خود را با معرفی سوابق علمی و اجرایی خود آغاز کرد.

او ادامه داد:زمانی که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، دستور تبدیل جزیره کیش به منطقه آزاد را به بنده داد از او پرسیدم: پولی هم هست؟ مرحوم آیت الله گفتند پولی نیست و تازه باید از آن پول هم در بیاورید.بعد از راه اندازی صنایع در جنوب کشور، توانستیم پول دربیاوریم. نیروگاه اتمی بوشهر با قرارداد تازه به روس‌ها سپرده شد.

مهرعلیزاده اضافه کرد :بعد هم در دولت بعد نیز به خراسان فرستاده شدم. آن زمان اختلافی میان دولت و آستان قدس رضوی بر سر استانداری خراسان بود که موضوع به نظر مقام معظم رهبری رسید و با نظر ایشان، استانداری خراسان به بنده سپرده شد.

این گزینه شهرداری تهران با بیان این که تهران باید شهری شایسته نام پایتخت تمدن ایرانی باشد گفت : همه تراز‌های تمدن جهانی را باید داشته باشیم در کنار حفظ موازین فرهنگ و تمدن خودمان. گفتمان ما مدیریت کارآمد و قانون گرایی و تلاش در مسیر نظام، از طریق مشارکت‌های اجتماعی است.

او در تعریف شهر انسان محور گفت : شهر انسان محور: شهری است اخلاق مدار، پویا، فناورانه که با تکنولوژی اداره می‌شود و روان و ایمن و آباد است.

مهرعلیزاده در رابطه با چالش‌های چهارگانه شهر تهران گفت : چالش شهر تهران، چالش شورای شهر، چالش شهرداری و چالش شهروندان است.

وی با بیان این که 207 مورد چالش را در تهران شناسایی کرده‌ایم گفت : تهران بیشترین آلودگی را در جمع کلانشهرهای دنیا دارد. در بین 25 پایتخت دنیا، تهران دارای بیشترین ترافیک است. تهران رکورددار فرونشت زمین در جهان است. مقاومت زلزله‌ای تهران، از 7 ریشتر به چهار و نیم ریشتر رسیده است.

مهرعلیزاده به چالش‌های اجتماعی تهران اشاره کرد و گفت : 15هزار بی خانمان در تهران هستند که 700 نفر آنها زنان هستند. همچنین در تهران 50هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد و نرخ خشونت خیابانی در تهران 450 نفر در روز است. در تهران در سال گذشته، 2600 مورد کودک آزاری گزارش شد. از هر صدهزار نفر، 108 نفر اقدام به خودکشی می‌کنند.

مهرعلیزاده،تهران را شهر فرصت ها عنوان کرد وگفت : 25 درصد تولید ناخالص ملی در تهران انجام می گیرد. 11 درصد جمعیت در تهران ساکن هستند و این از نظر برخی یک چالش است اما به نظر من این یک فرصت است. به همان نسبت جمعیت در تهران نخبه داریم.
وی ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری در تهران زیاد است. برخی کارها هست که فقط از عهده خانم ها برمی آید.

به گفته وی اگر انها را در شهرداری نادیده بگیریم روی 50 درصد نیرو و توان انسانی این شهر چشم بسته ایم. یکی از مسائل شهرداری توسعه کار و اشتغال است. این را باید اول در بدنه شهرداری تقویت کنیم.

مهر علیزاده خود را مدیر پول دربیار توصیف کرد و گفت : باید به گونه ای رفتار کرد که بدهی ها آب شود .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه