English

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

حس اجتماع مداری کودکان و نوجوانان را باید تقویت کرد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: حس اجتماع پذیری کودکان بعنوان آینده سازان کشور را باید تقویت و در این زمینه نیازهای آنها را تامین کرد.

 حس اجتماع مداری کودکان و نوجوانان را باید تقویت کرد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی اضافه کرد: اجتماعِ تعدادی کودک و اصحاب هنر در رویدادی از قبیل جشنواره فیلم کودک و نوجوان در یک سالن و تنها برای تماشای یک رویداد نمی تواند حسّ و نیاز اجتماع مداری این نسلِ نوخاسته را تأمین کند.

وی تصریح کرد: همچنین رسانه های نوین به شدّت کودکان و نوجوانان را به خانه نشینی و انفرادی شدنِ برنامه های فراغتی دعوت و حضور آنها را برای انجام فعالیت های اجتماعی تنگ تر و محدودتر می کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه در طول تاریخِ زندگیِ انسان، محل هایی برای اجتماع و گردهمایی ها در نظر گرفته می شده و این محل ها کانون حیات اجتماعی انسان ها بوده است، گفت: اما این تفکر در ساختار و رویکردهای نوین شهری و شهرسازی دچار تزلزل شده و اجتماع مداریِ انسان ها به حاشیه رفته و جای خود را به رویداد مداری داده است.

وی افزود: براین اساس به نظر می رسد شهرداری بعنوان متولّی امور شهری باید با نگرش اجتماع پذیری پارک ها و بوستان های شهری، فرآیندی را دنبال کند که حاصل و نتیجه آن شکل گیریِ تشکّل ها و گردهمایی های ادواری و مستمر کودکان و نوجوانان در محیط های عمومی و بویژه فضاهای سکون شهری از جمله پارک ها و بوستان ها شود.

حجت الاسلام قطبی، اجتماع پذیری پارک ها را مهمترین راهبرد برای توسعه و تقویت فعالیت های حوزه کودکان و نوجوانان دانست و گفت: متأسفانه این مسأله در برنامه های شهرداری جایی ندارد و به دست فراموشی سپرده شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تأکید کرد: بازی های بومی و محلّی، برنامه های اجتماع مدار، ورزش های میدانی، رویدادهای محیطی و میدانی، برگزاری مسابقات گروهی، آموزش های جمعی، فعالیت های هوازی و فیزیکال و... می تواند در افزایش روحیه اجتماعی کودکان و نوجوانان تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با کمترین امکانات و اعتبارات می توان این برنامه ها را عملیاتی کرد، افزود: این فعالیت ها مورد توجّه جدی قرار نگرفته و به جای آن، برگزاری رویدادهای پرهزینه و کم بهره در برنامه های مهم شهرداری ها قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه