English

نیازمندی به کمک خیران ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: در حال حاضر، ۱۶۷ نفر در قم به دلیل جرایم غیرعمد و مالی در زندان هستند و برای آزادی نیازمند کمک خیران می‌باشند.

نیازمندی به کمک خیران ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، رضا مرادی‌پور روز یکشنبه در گفت‌وگویی افزود: از این تعداد، ۱۵۵ نفر بدهکار مالی، ۱۰ نفر بدهکار مهریه و ۲ نفر بدهکار دیات غیرعمد هستند.

وی اضافه کرد: میزان کل بدهی این افراد، چهار هزار میلیارد ریال است که در تلاش هستیم به روش‌های مختلف از جمله وام قرض‌الحسنه و جلب کمک خیران، بدهی این افراد را تامین و زمینه آزادی آن‌ها فراهم شود.

وی همچنین گفت: سال گذشته، ۲۳۹ زندانی جرایم غیرعمد در این استان آزاد شدند که از این تعداد، ۲۳۲ نفر آقا و هفت نفر خانم بودند.

مرادی‌پور افزود: ۱۵۵ نفر از افراد آزاد شده بدهکار مالی، ۳۲ نفر نفقه، ۴۶ نفر مهریه و ۶ نفر نیز بدهکار دیات غیرعمد بودند.

وی ادامه داد: کل بدهی این افراد ۱۲۶ میلیارد تومان بود که ۲۱ میلیارد تومان آن از طریق گذشت شکات تامین شد.

به گفته وی، ۹ میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه، ۱۳ میلیارد کمک بلاعوض، ۱۴ میلیارد آورده خانواده مددجویان و ۶۹ میلیارد تومان نیز از طریق سایر منابع تامین شد.

مرادی پور خاطرنشان کرد: ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی، تصادف‌ها و محکومیت مالی غیر از کلاهبرداری فعالیت دارد.

وی با بیان این‌که اولویت آزادی زندانیان بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه کشور است، گفت: بر این اساس،‌ خانواده درجه‌ یک شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، مددجویان نوجوان کمتر از ۱۸ سال، زنان زندانی سرپرست خانوار و یا بالای ۵۵ سال، زندانیان از کار افتاده و مردان بالای ۶۵ سال در اولویت آزادی هستند.

وی افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه