English

منطقه جمکران باید به قطب فرهنگی شهر مقدس قم تبدیل شود

حجت الاسلام و المسلمین اجاق نژاد با اشاره به اقبال میلیونی زائران به مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد: منطقه جمکران با برنامه‌ریزی‌های جدید در شورای اسلامی شهر و شهرداری باید به قطب فرهنگی تبدیل شده و آبادترین و توسعه‌یافته‌ترین منطقه شهری قم باشد.

منطقه جمکران باید به قطب فرهنگی شهر مقدس قم تبدیل شود
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اجاق نژاد با حضور در یکصدو بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد به اهمیت جایگاه شهر قم در بین شهرهای کشور و جهان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز شهر مقدس قم یکی از شهرهای مهم کشور و جهان است که باید به آن توجه ای ویژه شود.

ایشان افزودند: اهمیت شهر عش آل محمد(ص) در اذهان مردم جای گرفته و با نگاهی ویژه به این شهر مقدس سفر می‌کنند، اثرات خدمات در این شهر بازتاب ملی و بین‌المللی داشته و این نشان از اهمیت و جایگاه شهر قم دارد که باید به آن توجه کنیم.

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران لازمه همراهی مردم در تأمین هزینه‌های شهر را برآورده شدن توقعات مردم دانست و تأکید کرد: زمانی که مردم به‌اندازه توقعاتشان خدمات دریافت می‌کنند با مدیریت شهری همراهی خواهند کرد و در غیر این صورت لکه سیاهی در ذهن مردم ایجاد خواهد شد که قابل جبران نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق نژاد ادامه دادند: امروز نسل جوان از پیشرفت‌های کشورها در حوزه های مختلف مطلع بوده و نیاز است برای حفظ نخبگان، ما نیز در جهت پیشرفت و توسعه حرکت کنیم، هرچند عده‌ای آن را تقلید بدانند اما این واقعیت جاری است که ما باید باقدرت به سمت اجرای پروژه‌ها و پیشرفته کردن شهر رفته و موانع مهاجرت جوان‌ها را کم کنیم.

ایشان تأکید کردند: در حوزه فرهنگی نیز اگر سرمایه‌های خود را به مردم نشان ندهیم، چشم جوان‌ها به بیرون از مرزها خواهد بود درصورتی‌که ایران کشوری غنی از الگوهای فرهنگی، علمی و هنری بوده که متأسفانه امروز شاهد بی‌اطلاعی از این گنجینه‌ها هستیم و به‌جای ساخت تندیس دانشمندان، شاعران و هنرمندان به ساخت نمادهایی غیرفرهنگی روی آورده می شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه دادند: با یک برنامه‌ریزی چندساله می‌توانیم شاهد توسعه‌ای چشم‌گیر باشیم و منطقه پنج و مسجد مقدس جمکران با این رویکرد باید به قطب فرهنگی شهر قم تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق نژاد توسعه منطقه پنج را اولویت شهر قم دانست و بیان کرد: اگر لازم باشد برای گرفتن هر حکمی تا مقام ریاست جمهوری و رهبری نیز پیگیری خواهم کرد تا بتوانیم این منطقه را در شأن امام زمان(عج) بسازیم و با تعاملی که با مدیریت شهری نیز ایجادشده امیدوارم در کمترین زمان این اتفاق رخ دهد.

ایشان به تدوین طرح جامع مسجد مقدس جمکران نیز اشاره کرد و گفت: تا چند ماه آینده این طرح کامل شده و مراحل تصویب آن طی خواهد شد تا بتوانیم با یک نقشه راه دقیق و زمان‌بندی درست به سمت توسعه حرکت کنیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان با ابراز تشکر از عملکرد شهرداری قم گفت: باید مطالبه مردم در حوزه توسعه و پیشرفت انجام شود تا نگاه مردم و جوانان را به داشته‌های خودمان جلب کنیم و در این خصوص باقدرت پیش رفته و اجازه ندهید حرف تعدادی افراد مانع انجام کارهای توسعه‌ای در شهر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه