English

اعلام میزان فطریه از سوی آیات نوری همدانی و جوادی آملی

دفاتر آیات عظام حسین نوری همدانی و عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، میزان زکات فطره (فطریه) را اعلام کردند.

اعلام میزان فطریه از سوی آیات نوری همدانی و جوادی آملی
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی در اطلاعیه‌ای آورده‌است:‌ با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین و مومنات به اطلاع می‌رساند طبق نظر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» زکات فطره هر فرد باید حدود سه کیلوگرم گندم یا برنج یا نظیر آن که در رساله عملیه ذکر گردیده و یا قیمت آن را پرداخت نمایند.

دراین اطلاعیه آمده‌است: بر این اساس قیمت قوت غالب گندم ۶۵ هزار تومان و قیمت قوت غالب برنج ۱۸۰ هزار تومان می‌باشد که عزیزان در پرداخت آن مخیرند، در ضمن اگر در منطقه محل سکونت اجناس ذکر شده قیمت دیگری دارد باید به قیمت منطقه خود که از آنجا خرید و استفاده می نمایند محاسبه کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده‌است:‌ همچنین کفاره غیر عمد برای هر روز ۱۶ هزارتومان و کفاره عمد برای هر روز ۹۶۰هزار تومان می‌باشد.

دفتر آیت الله جوادی آملی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مبلغ فطریه برای هر نفر برمبنای قوت غالب منطقه، سه کیلو گندم، برنج و مانند آن‌ها و یا معادل قیمت اینها به قیمت روز پرداخت گردد.

پیام حاکیست: همچنین مبلغ مربوط به کفاره غیرعمد،به ازای هر روز۱۶هزار تومان و کفاره عمدی روزه به ازای هر روز ۹۶۰ هزار تومان تعیین شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه