English

آغاز تدریس سطح چهار رشته سلامت معنوی در حوزه‌های علمیه

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران از تصویب سطح چهار رشته سلامت معنوی خبرداد و گفت: در حوزه علمیه برادران این رشته رسمی شده است و در حوزه خواهران نیز با اساتید مطرح به دنبال رشته سلامت معنوی به تناسب شرایط خواهران هستیم تا این رشته آموزشی برای طلاب خواهر تدریس شود، در همین دوره نیز برخی از فضلای خواهران منتخب شده‌اند که در دوره برادران به صورت غیرحضوری شرکت می‌کنند.

آغاز تدریس سطح چهار رشته سلامت معنوی در حوزه‌های علمیه
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت‌الله رشاد صبح امروز در هشتمین همایش سلامت معنوی اسلامی که با محوریت «قرآن، سلامت معنوی اسلامی و جامعه» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای طوفان الاقصی و نمایش حقارت رژیم صهیونیستی در جهان گفت: مقاومت مردم غزه اوضاع و مناسبات منطقه را تغییر خواهد داد.

وی ادامه داد: تلاش دشمن به جایی نخواهد رسید و اگر می‌توانستند در همین چند ماه به نتیجه می‌رسیدند اما ناچار به آتش بس و تن دادن به شکست هستند و البته که ما شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌ایم اما این افراد به فوز الهی رسیده‌اند و هم آرزومند هستیم این فیض را درک کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در همایش سال گذشته نظریه معنویت اسلامی را بر اساس 15 اصل ارائه کردیم، گفت: بعد از اینکه حوزه به مدد فرهنگستان علوم پزشکی آمد و اساتید عضو فرهنگستان به ویژه سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان با خلوص تمام اعلام کردند که سلامت معنوی اسلامی کار حوزه است، کار با قوت بیشتری دنبال شده است.

وی خاطرنشان کرد: سلامت معنوی ادبیات خاص خود را دارد و ما باید سعی کنیم معارف عمیق اسلام در حوزه سلامت را به زبان روز به تعبیری ترجمه کنیم و در این راستا باید از زیرساخت‌ها شروع کنیم و قبل از اینکه در روبناها با غربی‌ها متفاوت باشیم باید به سراغ زیربنا برویم و در این راستا چهار سالی است که یک کار پژوهشی گسترده دنبال شده است.

رشاد با بیان اینکه سلامت معنوی یک دانش و علم است، گفت: در حوزه سلامت معنوی، مسائل را باید در قالب یک دانش ساماندهی کنیم و بعد از آن نیز با شیوه‌ها، معیارها و سنجش‌های مناسبت بتوانیم به نظام سلامت معنوی اسلامی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزه‌های قرآن و احادیث در حوزه سلامت بسیار گسترده است، مطرح کرد: ما تصور می‌کردیم باید سلامت معنوی را در کل احادیث را بررسی کنیم اما وقتی وارد شدیم به این نتیجه رسیدیم که کار یک یا چند سال نیست به همین علت قرار شد و یک مجموعه‌ای از قرآن در حوزه سلامت معنوی، یک مجموعه از نهج البلاغه در حوزه سلامت معنوی و یک مجموعه از صفحه سجادیه ارائه شود.

رئیس شورای حوزه‌های علمیهٔ استان تهران عنوان کرد: وقتی احادیث را بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که فقط 900 صفحه حدیث وجود دارد که در مورد قلب است و 607 وصف یا حالت مثبت یا منفی در مورد قلب در روایات آماده است  

وی گفت: چهار مجموعه به صورت همزمان در حوزه سلامت معنوی درحال تهیه است که حدود 12 جلد خواهد شد و به یک دایره المعارف اصلی مورد اعتماد خواهیم رسید.

رشاد از تأسیس سطح چهار رشته سلامت معنوی در حوزه علمیه خبرداد و گفت: در حوزه علمیه برادران این رشته رسمی شده است و در حوزه خواهران نیز با اساتید مطرح به دنبال رشته سلامت معنوی به تناسب شرایط خواهران هستیم تا این رشته آموزشی برای طلاب خواهر تدریس شود، در همین دوره نیز برخی از فضلای خواهران منتخب شده‌اند که در دوره برادران به صورت غیرحضوری شرکت می‌کنند. 

وی گفت: ما به دانشگاه تهران هم اعلام کرده‌ایم که آمادگی داریم رشته سلامت معنوی را با تغییراتی در سطح دانشگاه اجرایی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه