English

راهپیمایی ۲۲ بهمن، مقدمه حضور پرشور مردم قم در انتخابات/تیر دشمنان به سنگ خواهد خورد

انتخابات پیش رو با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و مردم استان قم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند مثل همیشه حامی و پشتیبان کشور هستند و پشت نظام را با هجمه های گسترده تبلیغاتی دشمن خالی نمی‌کنند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن، مقدمه حضور پرشور مردم قم در انتخابات/تیر دشمنان به سنگ خواهد خورد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، انتخابات یکی از ارکان مهمی است که پس از انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفت، تا جایی که ابتدای انقلاب ۱۳۵۷با برگزاری انتخابات و همه‌پرسی همراه بود، از آن زمان تا کنون شاهد برگزاری انتخاب‌های متعدد همراه با حضور مردم بودیم که البته با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از موارد پراهمیتی است که عدم پرداختن به آن آسیب‌هایی را متوجه مردم و کشور خواهد کرد، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه، بیشتر از دوره‌های گذشته اهمیت دارد که تاکیدات بی‌سابقه مقام معظم رهبری از ابتدای سال و اشاره به آن در مراسم‌های مختلف خود گواه اصلی این موضوع است.

دشمنان نظام و کشور هم از همان ابتدای انقلاب و پس از اینکه دستشان از منافع مختلف مدنظرشان کوتاه شد، در بازه‌های زمانی و مناسبت‌های گوناگون، برای ناامیدی مردم کشور و ایجاد فتنه و متشنج کردن فضای داخلی از هیچ اقدامی فروگذاری نکرده و با تمام قوا و استفاده از ابزارهای مختلف رسانه ای ازجمله فضای مجازی دست به کار شده‌اند و باتوجه به اهمیت انتخابات در افزایش قدرت کشور، این بار هم سعی دارند مردم را از حضور پای صندوق‌های رأی ناامید کنند.

 

مانور همه جانبه دشمنان باهدف ناامیدی مردم برای حضور پای صندوق‌های رای

اوضاع معیشتی یکی از گزینه‌های اصلی دشمن برای ناامید کردن مردم است، فشارهای اقتصادی دشمنان وشرایط تحریم و ضعف مدیریتی عده ای ازمسئولان باعث گرانی و افزایش تورم وفشار به اقشار مختلف مردم بویژه کارگران شده است. شرکت کنندگان درراهپیمایی اخیر ۲۲بهمن مشکلات فوق را مانع و علتی برای عدم حضور مردم در انتخابات نمی دانند، و اکثر مردم و طیف های مختلف سیاسی اعلام کردند اگر بنا به بهبود اوضاع اقتصادی ومعیشتی کشور باشد ، به قوانین خوب و قوی نیاز داریم که از یک مجلس قوی و مستقل سرچشمه می‌گیرد؛ از این رو باید قوی‌تر از گذشته، با آگاهی و مطالعه پیشینه کاندیداها، بهترین گزینه را انتخاب کرد تا به پیشرفت کشور چون گذشته کمک شود.

عدم تایید صلاحیت نمایندگان افکار مختلف و تایید صلاحیت افراد با گرایش‌های خاص، گزینه دیگری بود که دشمنان خارجی و برخی عوامل داخلی (به صورت آگاهانه یا بعضا نادانسته)  به آن چنگ زدند تا حضور افراد را کمرنگ کنند.

آمارهای ثبت نام کنندگان و تایید صلاحیت‌شدگان مشخص است؛ با نگاهی به آمارهای اعلام شده می‌توان دید که برخلاف آنچه که تبلیغ می‌شود، در این دوره درصد قابل توجهی از داوطلبان‌نسبت به دوره های قبل، تایید شده و به گفته مسئولین سلیقه‌های مختلف هم در بین آن‌ها دیده می‌شود، بنابراین تمسک به این عامل هم نمی‌تواند به تنهایی دلیل عدم مشارکت باشد.

تعیین شدن نمایندگان از قبل و عدم تاثیر مشارکت مردم هم یکی از مواردی است که از آن به‌عنوان دلیلی برای کاهش مشارکت استفاده می‌شود، برخی معاندین داخلی وخارجی چون سال های قبل عنوان می‌کنند که حضور و یا عدم حضور پای صندوق‌ها تأثیری درسرنوشت وبهبود اوضاع کشورندارد و افراد منتخب از قبل از طریق گوناگون مشخص شده‌اند؛ اما قانون انتخابات، نحوه برگزاری و مردمی بودن آن به اندازه‌ای سفت و سخت است که جای شبهه‌ای برای اینکه رای مردم به هر نحوی جابه‌جا شود، وجود ندارد و این مورد هم نمی‌تواند دلیلی برای عدم حضور و مشارکت باشد. 

برخی هم عنوان می‌کنند که اگر در انتخابات شرکت کنیم، به معنای همراهی با مسئولین، اعلام رضایت از وضعیت موجود و عدم اعتراض نسبت به فسادهای رخ داده است، این درحالی است که با یک تحلیل می‌توان این موضوع را نقض کرد.

نقد داشتن و عدم تایید مسئولین به معنای عدم تایید نظام و کشور نیست، ممکن است بعضی ازمسئولین در جایگاهی که دارند، عملکرد درستی نداشته، فساد داشته و مردم اولویت آن‌ها نباشند، اما از نگاه مردم حساب نظام از مسئولینی که کفایت لازم را ندارند جدا است و با حضور در انتخابات و رای دادن به فرد اصلح ترمی‌توان به بهبود وضعیت و کاهش ضعف‌ها کمک کرد.

 

تیرهای دشمنان با آگاهی مردم به سنگ خورد

بخشی از مشکلات ما با عرصه بین‌المللی ارتباط دارد که حضور پای صندوق‌های رای، جایگاه ما را در عرصه بین‌المللی ارتقا می‌دهد، چرا که جهان می‌داند این کشور به واسطه حمایت حداکثری مردم از جایگاه انقلاب و عدم وابستگی به بیگانگان و پایداری جمهوری اسلامی ازحمایت قابل توجهی برخوردار است و نمی‌تواند چنین کشوری را به هر نوعی که خواست محدود وبه زانو در آورد.

ایجاد جو روانی، احساس ناامنی و افزایش نارضایتی در موقعیت‌های مختلف ازجمله حادثه کرمان و اخیرا در حادثه تروریستی حمله به خطوط انتقال گاز، گزینه بعدی عوامل خارجی برای دور کردن مردم از مشارکت بود.

باوجود این فضاسازی‌ها در همان حادثه کرمان دیدیم که حضور مردم  کمرنگ نشد و اوج همراهی هم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن ماه رقم خورد.

کمتر از دوهفته مانده به انتخابات، علی‌رغم تبلیغات گسترده برای عدم حضور و البته وجود مشکلات مختلف معیشتی، شاهد حضور پررنگ مردم در سراسر کشور و ازجمله شهرمقدس قم بودیم و این نشان داد که مردم ما آگاهانه در صحنه‌هایی که باید، حضور پیدا می‌کنند و حتی نارضایتی آن‌ها از عملکرد مسئولان آن‌ها را از نظام، انقلاب و کشور ناامید نمی‌کند.

مردم ما با آگاهی و بصیرت پشت نظام هستند و این در موقعیت‌های مختلف به همه دنیا ثابت شده، این حمایت همیشگی نشان داد که مردم برای حضور پای صندوق‌های رای هم آمادگی دارند و فرصت مشارکت در تعیین سرنوشت خود را با تبلیغات دشمن از دست نمی‌دهند.

تبیین اهمیت حضور در انتخابات و نتایجی که خواهد داشت، برای عموم مردم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و لازم است در فرصت باقی مانده این موارد در محافل و جلسه‌های مختلف بازگو شود تا سطح آگاهی عموم مردم ارتقا پیدا کرده و شبهه‌های موجود بویژه برای نسل جوان بلااخص دهه هشتادی ها به عنوان رأی اولی که نقش تعیین کننده‌ای در این انتخابات دارند، پاسخ داده شود، باید زمینه گفت‌وگو و شنیدن نقدها فراهم شود.

درمجموع باتوجه به آنچه گفته شد، پیش‌بینی می‌شود در ۱۱ اسفند ماه حماسه‌ای دیگر در استان قم و سراسر کشور در حمایت از جمهوری اسلامی رقم خواهد خورد و این  حضور به‌نوعی رفراندومی برای تایید نظام و کشور توسط مردم فهمیم و بصیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه