English

شرکت در انتخابات تثبیت ولایت است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که جهاد گامی در راستای خنثی‌سازی نقشه دشمنان است، گفت: وقتی حضور و دعوت برای شرکت در انتخابات دشمنان اسلام را ناراحت و توطئه‌هایشان را خنثی می‌سازد، قطعاً جهاد در راه خداست؛ بنابراین باید با قصد قربت و ثبات قدم در مسیر انتخابات که تثبیت ولایت الهی است قدم برداریم.

شرکت در انتخابات تثبیت ولایت است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا عابدینی شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت ، ضمن اشاره به روایتی از امام سجاد علیه‌السلام بر اهمیت اطاعت‌پذیری از ولایت تأکید نمود و اظهار داشت: باید با بازشناسی نفس، مطیع بودن خودمان نسبت به امامان را بسنجیم؛ که اگر جای اصحاب ائمه علیهم‌السلام بودیم، آیا از اوامر امام اطاعت می‌کردیم یا خیر؟.

وی با تأکید بر اینکه همواره باید آماده اطاعت از امر ولی باشیم، خاطرنشان کرد: مبتنی بر روایات اسلامی در زمان ظهور بقیه الله الاعظم (عج)، برخی شبانه و تعدادی صبح هنگام و بقیه به مقدار آمادگی که در خود ایجاد نموده‌اند، به امام‌زمان (عج) ملحق خواهند شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: اگر کسی محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام در وجودش دوام داشته باشد، زندگی‌اش را در همراهی با امام (عج) تعریف نموده، بر اعمال خود مراقبت خواهد نمود تا ارتباطش با ائمه اطهار علیهم‌السلام گرم، و رنگ خدایی کارهایش حفظ گردد.

وی ضمن ارائه تعبیری از هشت باب بهشتی و هفت درب جهنمی، با بیان اینکه حواس پنج‌گانه انسان همراه با قوه خیال، وهم و عقل هشت درب بهشت را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: عاشقان واقعی ائمه اطهار علیهم‌السلام همه حواس پنج‌گانه و تمام وهم، خیال و عقلشان را منصرف به ارتباط با اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار می‌دهند.

عابدینی با اشاره به اینکه عاشقان اهل‌بیت علیهم‌السلام از هر بابی که بخواهند می‌توانند وارد بهشت شوند، تصریح کرد: حقیقت بهشت، حقیقت ارتباط با امام معصوم علیهم‌السلام و مرتبه ارتباط با ولی «رضوان من الله‌ اکبر» است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تعابیری از روایات اسلامی دررابطه‌با نعمت‌های فرّار الهی، یادآور شد: اگر کسی رفتار شاکرانه و زیبایی با نعمت‌های الهی نداشته باشد، نعمت از او به دیگری منتقل خواهد شد و دیگر برنخواهد گشت؛ چراکه نعمت‌ها خوش‌نشین هستند و اگر مراقبت تام و محل طاهر نباشد، جاگیر نخواهند شد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر، انقلاب اسلامی و زندگی زیر سایه ولی خدا را از نعمت‌های بزرگ خدا توصیف نمود و تصریح کرد: اساس اینکه انسان زیر سایه نصب خاص و عام ولی خدا که امر الهی است، زندگی می‌کند از نعمت‌های عظیم الهی است؛ چراکه اگر انسان تحت حاکمیت رجل الهی قرار گیرد، همه افعالش حکم پیدا می‌کند و اگر مراقبت در انجام حکم داشته باشد، در قرب الی الله سرعت وصال پیدا خواهد کرد.

وی بر اهمیت توجه به زیست در دوران تجلی اسلام و انقلاب اسلامی تأکید نمود و اظهار داشت: در وقتی که انسان تحت حاکمیت رجل الهی قرار می‌گیرد، همه اعمال و نفس‌کشیدن آدمی می‌تواند عبادت گردد. امام صادق علیه‌السلام در روایتی ضمن تأکید بر جایگاه شب قدر، می‌فرمایند: یک شب زندگی تحت حاکمیت رجل الهی از یک‌عمر زندگی تحت حاکمیت سلطان جور افضل است و بیش از آن رشد برای انسان ایجاد می‌کند.

عابدینی کوشا بودن در راه تثبیت حاکمیت نظام اسلامی را از بارزترین مظاهر قدردانی نعمت الهی حاکمیت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: اگر یک درهم در راه تثبیت ولایت ولی الهی خرج شود، با هزار، هزار درهم در راه خیرات دیگر برابری می‌کند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت انقلاب اسلامی را پرده‌ای از نمایش ظهور بقیه الله الاعظم (عج) دانست و تصریح کرد: هر کسی که در این پرده بتواند موفق عمل کند، در حقیقت ظهور هم می‌تواند موفق باشد.

 وی با تأکید بر اینکه روش‌های تثبیت ولایت را نباید در خرج پول و مال خلاصه نمود، اظهار داشت: حضور در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه دعوت از آحاد مردم برای شرکت در انتخابات و خلق حماسه شکوه از برجسته‌ترین روش‌های تثبیت ولایت است.

عابدینی جهاد را گام و حرکتی در راستای خنثی‌سازی نقشه دشمنان دانست و تصریح کرد: وقتی حضور و شرکت در انتخابات دشمنان اسلام را ناراحت و توطئه‌هایشان را خنثی می‌سازد، قطعاً جهاد در راه خداست؛ باید با قصد قربت و ثبات قدم در مسیر خلق شکوه در انتخابات که تثبیت ولایت الهی است، قدم برداریم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به دوران سخت امام سجاد علیه‌السلام، با بیان اینکه امام علیه‌السلام هیچگاه دست از مبارزه بر نداشتند، یادآور شد: تأسیس مکتب دعا در موضوعات مبتلا به مردم از مهم‌ترین راهبردهای امام سجاد علیه‌السلام برای مقابله با دسیسه اموی دوری جامعه از اسلام و ارتباط باخدا بود.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ترسیم رسالة الحقوق که دربردارنده اسرار ناشناخته میراث الهی است را از دیگر راهبردهای امام سجاد علیه‌السلام دانست و با بیان اینکه در رساله الحقوق نحوه مراقبت بیش از ۵۰ حق تشریح شده است، یادآور شد: امام سجاد علیه‌السلام در دورانی که حاکمیت جور به دنبال خاموش‌کردن تمام حقایق اسلام بود، به زیبایی و لطافتی خاص حقوقی را برای تک‌تک ابعاد ارتباطی انسانی برشمردند که رعایت آن، تحقق حاکمیت الهی را به دنبال داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه