English

کشت ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار هکتار گندم در کشور

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور، گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافت شده از استان‌ها، در حال حاضر سطح زیر کشت گندم آبی ایران ۲ میلیون و ۵۰ هزار هکتار، سطح زیر کشت گندم دیم چهار میلیون و ۷۵ هزار هکتار و در مجموع سطح زیر کشت گندم کشور ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار هکتار است.

کشت ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار هکتار گندم در کشور
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، سهراب سهرابی روز دوشنبه درحاشیه بازدید از مزارع گندم استان قم در گفت‌وگویی بیان داشت: خوشبختانه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۴۲۴ هزار تُن بذرهای اصلاح شده را در اختیار کشاورزان قرار دادیم، همچنین کودهای مورد نیاز در زمان کاشت نظیر کودهای ازته، فسفاته و پتاسه و در مرحله داشت کودهای سرک در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته‌است.

وی افزود: اما با توجه به شرایط جوی امسال همچون کاهش بیش از ۴۷ درصد بارندگی نسبت به بلند مدت و حدود ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته و نیز افزایش دما، وضعیت خاصی را شاهد هستیم؛ در چنین شرایطی توصیه ما به کشاورزان این است که بیشتر مراقب بیماری‌ها، آفات و علف‌های هرز باشند چرا که در این وضعیت هم حجم آفات و بیماری‌ها و هم زمان بروز آن‌ها افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: برای عبور از شرایط گفته شده از بهره‌برداران می‌خواهیم در اجرای عملیات داشت شامل مدیریت آبیاری‌، مدیریت تغذیه در مرحله داشت، مصرف کودهای سرک برای بالا بردن تحمل گیاه نسبت به تنش‌های محیطی و مدیریت آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز اهتمام لازم را داشته باشند. کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی نیز در همه استان‌های کشور در کنار کشاورزان هستند و راهنمایی‌های لازم را به آنان ارائه خواهند داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه