English

انجام صادرات ۱۸۰ میلیون دلاری از قم

مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، ۱۸۰ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۵۲۴ دلار کالا از طریق گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

انجام صادرات ۱۸۰ میلیون دلاری از قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، اسفندیار دریکوندی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: در این مدت ۱۸۰ هزار و ۵۲۴ تُن کالا در قالب تعداد چهار هزار و ۸۵۰ اظهارنامه از قم صادر گردید، عمده کشورهای هدف صادراتی استان در این بازه زمانی شامل عراق، امارات، پاکستان، افغانستان، روسیه، ترکیه، ازبکستان، سوریه، گرجستان و ارمنستان بوده‌است؛ به طور کلی کالاهای تولید شده در استان قم به بیش از ۳۰ کشور در مناطق مختلف جهان صادر شد.

وی افزود: عمده محصولات صادراتی استان در این مدت شامل کالاهایی همچون سرب، گرانول و کامپاند، کفش و صندل، الیاف پلی استر، تخم مرغ، ورق کامپوزیت، ماشین لباسشویی و شمش فولادی بوده‌است که نشان از تنوع بالای کالاهای صادراتی قم دارد.

وی ادامه داد: این آمار از وضعیت صادرات قم مربوط به کالاهایی است که از محل گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شده‌است، چراکه برخی از فعالان اقتصادی قم به دلایل خاص خود کالایشان را از طریق سایر گمرکات کشور صادر می‌کنند.

دریکوندی تاکید کرد: اداره کل گمرکات قم در طی سال‌های اخیر تلاش کرده‌ تا بسترهای مورد نیاز برای صادرات انواع کالاها را در محل گمرکات استان و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فراهم آورد و اکنون فعالان اقتصادی و صادرکنندگان قم می‌توانند از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به این که درآمد کل گمرکات قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه حدود ۶۷۰ میلیارد تومان بوده‌است، افرود: با سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در حوزه فعالیت‌های تجاری و کمک به فعالان اقتصادی برای تولید کالاهای صادراتی، می‌توان درآمد استان در این بخش را هرچه بیشتر ارتقا داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه