English

خدمات توانبخشی بهزیستی برای ۳۰ هزار نفر از مردم قم

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم گفت: خدمات توانبخشی بهزیستی برای ۳۰ هزار نفر از مردم قم انجام شد.

خدمات توانبخشی بهزیستی برای ۳۰ هزار نفر از مردم قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت الله محمدزاده روز چهارشنبه در گفت وگویی، بیان داشت: سالانه باید ۸۰ هزار کودک و نوزاد در قم برای سنجش بینایی و شنوایی معاینه شوند اما آمار متوسط آن در قم حدود ۶۰ هزار نوزاد است که نشان می‌دهد هنوز برخی از والدین به اهمیت پیشگیری در برابر درمان دشوار بینایی و شنوایی باور ندارند.

وی تصریح کرد: معلولیت بینایی و شنوایی در صورتی که در سنین نوزادی یا کودکی فرد شناسایی شود با هزینه و اقدام های بسیار ساده‌ای قابل درمان است در حالی که بی‌توجهی به آن در بزرگسالی مشکلات غیرقابل جبرانی را بوجود می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: پیشگیری از آسیب اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها و دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی مهمترین کارکردهای معاونت پیشگیری بهزیستی استان قم است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم ادامه داد: هدف دفتر پیشگیری جلوگیری از معلولیت‌ها در حین تولد است و در این خصوص پنج دفتر خصوصی و یک دفتر دولتی مشاوره ژنتیک در قم فعال است.

محمدزاده اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ زوج از خدمات مشاوره ژنتیک در خصوص آزمایش‌های مورد نیاز و سایر مباحث لازم در جلوگیری از بروز معلولیت در حین تولد بهره‌مند شدند.

وی افزود: هم اینک تمام آزمایش‌های ژنتیک در داخل استان قم انجام می‌شود.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم همچنین بیان داشت: در حال حاضر افزون بر ۳۰ هزار نفر از مردم قم از خدمات توانبخشی سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

محمدزاده همچنین با اشاره به رسالت‌های بهزیستی قم در حوزه پیشگیری از اعتیاد، تصریح کرد: یکی از آثار اعتیاد در بین زوجین تولد نوزدان معلول است.

وی اضافه کرد: در سطح استان قم خدمات مشاوره، پیشگیری و آگاه‌سازی اعتیاد در ۳۹ محله شهر راه اندازی شده که فعالیت‌های خود را برای سنین مختلف بصورت رایگان ارائه می‌دهد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم با تاکید بر اینکه شناخت عوامل ذهنی و بیرونی اعتیاد نقش اساسی در پیشگیری از این بلای خانمان سوز دارد، گفت: اعتیاد به عنوان یکی از پنج آسیب مهم قم در اولویت کاری حوزه پیشگیری بهزیستی استان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه