English

گردشگری سلامت به یک دغدغه ملی تبدیل شود

مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: گردشگری سلامت موضوعی است که باید فراتر از حوزه عمومی به آن نگاه کنیم و باید به یک دغدغه ملی تبدیل شود که امروز گام نخست تبدیل این موضوع به مسئله نخست در همه بخش‌ها برداشته شده است.

گردشگری سلامت به یک دغدغه ملی تبدیل شود
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، محمد جهانگیری در نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» که با محور سه شهر مذهبی قم، مشهد و شیراز در سالن امام علی( ع) ستاد دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار داشت: این نشست فراتر از نشست‌های معمول برنامه‌ریزی شده و انتظار داریم با نگاهی کاربردی و تخصصی موضوعات بررسی شود.

مشاور اجرایی و عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت چهار محور در عنوان خود دارد که باید به آن جامع نگاه کنیم.

وی با تاکید بر نداشتن نگاه تک بعدی به مسئله گردشگری ادامه داد: سه مقوله مهم سفر،زیارت و سلامت مکمل هم هستند که  متخصصان حوزه‌های مختلف  برای جامع نگاه کردن به این موضوع دعوت شده‌اند.

جهانگیری ادامه داد: در این نشست متخصصانی  از میراث فرهنگی، وزارت امور خارجه، وزارت صمت،سازمان نظام پزشکی و اتاق بازرگانی حضور دارند که با هدف دستیابی به دیپلماسی علمی اقدام به برگزاری نشست کرده ایم.

وی تأکید کرد: به منظور دستیابی به این همگرایی بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف اجرایی در سطوح مختلف باید بتوانیم با آسیب‌شناسی و ظرفیت شناسی گردشگری سلامت در این شهرها به ویژه شهر مقدس قم، به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی در ادامه پیامدهای مورد انتظار از این نشست تخصصی را مورد توجه قرار داد و گفت:توسعه خدمات بین المللی گردشگری، افزایش درآمد ارزی کشور و ایجاد اشتغال مناسب‌تر بخشی از اهداف این نشست است که امید داریم محقق شود.

مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عناوین چهار کارگروه تخصصی نشست را یادآور شد و گفت: این  ۴ کارگروه  با محوریت آسیب شناسی گردشگری سلامت؛ دیپلماسی اقتصادی گردشگری سلامت؛ ظرفیت شناسی گردشگری سلامت و اطلاع رسانی و همچنین کارگروه طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت برگزار می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: گردشگری سلامت موضوعی است که باید فراتر از حوزه عمومی به آن نگاه کنیم و باید به یک دغدغه ملی تبدیل شود که امروز گام نخست تبدیل این موضوع به مسئله نخست در همه بخش‌ها برداشته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه