English

بازرسی سلامت ۳۷۶ هزار دام سبک و سنگین در قم

سرپرست دامپزشکی قم گفت: تا پایان آبان ماه‌جاری افزون بر ۳۷۶ هزار دام سبک و سنگین دراین استان مورد بازرسی و پایش سلامت قرار گرفتند.

بازرسی سلامت ۳۷۶ هزار دام سبک و سنگین در قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حسین ابراهیمی روز شنبه در گفت وگویی اضافه کرد: طی این مدت ۳۶۷ هزار راس دام سبک در کشتارگاه‌های استان پیش و پس از کشتار مورد بازرسی سلامت قرار گرفت که از این بین یک‌هزار و ۶۰۰ راس به وزن بیش از ۴۰ هزار کیلوگرم از چرخه عرضه خارج و معدوم شد.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت۳۱۲ راس دام سنگین نیز به وزن ۹۱ هزار تن بخاطر حساسیت بر روی مباحث سلامت ضبط و پس از تایید کارشناسان بهداشتی، معدوم شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی قم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مرغ و طیور نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال افزون بر ۶ میلیون قطعه مرغ در این استان مورد بازرسی سلامت قبل و بعد از کشتار قرار گرفتند که در نهایت حدود ۴۲ هزار قطعه، ضبط و معدوم شد.

ابراهیمی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه همچنین ۱۲۱ تن انواع فرآورده‌های دامی در سطح استان قم توقیف شده که از این بین ۷۵ تن معدوم شده‌است.

وی درپایان گفت: مردم هر گونه تخلف بهداشتی در زمینه دام و فرآورده های دامی را با شماره تماس ۳۶۶۴۲۷۸۹ داخلی ۱۱۰ و ۳۶۱۲۳۴۵۷ در میان بگذارند، همچنین همشهریان می‌توانند پیام‌های صوتی خود را از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ با دامپزشکی شهرستان و استان در میان بگذارند.

تماس با ۱۵۱۲ از طریق گوشی همراه بدون پیش شماره میسر می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه